Automobilka chce okrem takmer 70 modelov, namiesto pôvodných 50, taktiež sprístupniť svoju modulárnu platformu pre elektromobily aj ostatným výrobcom, píše iDNES.cz.
Spoločnosť Volkswagen, ktorej súčasťou je tiež česká Škoda Auto, teraz očakáva, že do roku 2028 vyrobí celkovo 22 miliónov elektromobilov založených na vlastných platformách. Doteraz pritom predpokladala, že táto produkcia dosiahne 15 miliónov vozidiel, napísala agentúra DPA.
"Aby sme mohli potrebné investície do elektrickej ofenzívy uskutočniť, musíme ďalej zvyšovať svoju efektivitu a výkon vo všetkých oblastiach," uviedol šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess.
Na autosalóne v Ženeve Volkswagen prezentuje svoje smerovanie k elektromobilite chytľavým konceptom I.D. BUGGY. Ten posúva myšlienku legendárnych plážových bugín do veku elektrickej mobility.
"Puristický dizajn I.D. BUGGY je moderné, nesentimentálne stvárnenie ikony. Je to nezameniteľne bugina. A napriek tomu je úplne prepracovaná," načrtáva hlavný dizajnér Volkswagenu Klaus Bischoff. Milovníci komédií s Bud Spencerom si zas spomenú na film Ak sa nahneváme, budeme zlí, kde v pôvodnej buggy postavenej na základoch Chrobáka hlavní hrdinovia jazdili.
"Všetky buginy zo 60. rokov sa vyznačovali vysokým stupňom modulárnej variability - ich základy tvoril podvozok legendárneho Chrobáka a vzadu posadený štvorvalcový boxer. Malosérioví výrobcovia prekryli podvozok a motor Chrobáka krytom vyrobeným z plastu vystuženého skleným vláknom," opisuje automobilka. I.D. BUGGY nadväzuje na tento koncept technickými možnosťami modernej doby.
Základ v tomto prípade tvorí extra pre elektromobily vyvinutá platforma MEB. V podlahe vozidla je integrovaná vysokonapäťová batéria. V prípade I.D. BUGGY má táto lítium-iónová batéria kapacitu 62 kWh. Zadné kolesá napája vzadu umiestnený elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a 310 Nm a poskytuje dojazd okolo 250 km.
Pri plnej akcelerácii na spevnenom povrchu dosiahne koncept stovku za 7,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 kilometrov za hodinu. Ako alternatívu k pohonu zadných kolies možno prípadne pridať ďalší elektromotor pre prednú nápravu a vznikne tak pohon všetkých kolies.
Otvorený koncept je 4 063 milimetrov dlhý, 1 890 milimetrov široký a 1 463 milimetrov vysoký. Rázvor náprav činí 2 650 milimetrov. Auto sedí na 18-palcových kolesách a terénnych pneumatikách (BF Goodrich All Terrain T / A s rozmerom 255/55 vpredu a 285/60 vzadu). Svetlá výška pod nápravami je 240 milimetrov.
Karoséria z kompozitných materiálov, tvorená konštrukciou zloženou z hliníka / ocele / plastu, je samonosná. Vďaka modulárnej konštrukcii je možné hornú časť karosérie oddeliť od platformy MEB. To má byť podľa Volkswagenu jasný signál pre malosériového výrobcu a start-upy: rovnako ako v minulosti ponúka Volkswagen s konceptom ID BUGGY príležitosť pre externého výrobcu.
Platforma MEB má podľa Volkswagenu potenciál stať sa novým technickým základom e-mobility pre mnoho automobiliek. Volkswagen totiž na začiatku roka 2019 oznámil, že má v pláne MEB sprístupniť konkurencii ako platformu pre elektromobily.