Americká Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) tvrdí, že vozidlo Tesla Model 3, ktoré na Floride v marci tohto roka vošlo počas jazdy pod náves nákladného automobilu a spôsobilo tak haváriu, pri ktorej zomrel vodič vozidla, malo v čase nehody zapnutý autopilotný poloautonómny riadiaci systém. Informovala o tom agentúra AP.
Marcová zrážka až tak zarážajúco pripomína haváriu ešte z roku 2016, keď vodič automobilu od Tesly tiež vošiel pod náves kamiónu a umrel. V oboch prípadoch nezabránili nehode ani špičkové riadiace systémy, ani samotní vodiči elektrických automobilov.
Tohtoročná zrážka však vyvoláva otázky ohľadom účinnosti takéhoto autopilotného systému, ktorý sa predáva už štvrtý rok. Samotná spoločnosť Tesla na obranu tvrdí, že autopilot je systém, ktorý má vodičom pri riadení iba asistovať a vodiči musia byť stále pripravení do ovládania vozidla v prípade potreby zasiahnuť.
Zrážku ešte stále vyšetruje NTSB a taktiež americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA). Na výsledky si ešte počkáme.