Letné obdobie je často spájané aj s automobilovými akciami či rôznymi zrazmi fanúšikov vozidiel rôznych značiek. Počas uplynulého víkendu sa však uskutočnil doteraz historicky vôbec najväčší celosvetový zraz priaznivcov a zberateľov automobilov Citroën.
Na organizácii sa podieľala aj medzinárodná asociácia zberateľov Citroënov Amicale Citroën Internationale, združujúca takmer tisícovku klubov z celého sveta a vyše 70-tisíc zberateľov. Aj preto „Stretnutie storočia“ prilákalo priaznivcov značky nielen z Francúzska, respektíve z Európy, ale doslova z celého sveta.
Stretnutie fanúšikov sa konalo v lokalite La Ferté-Vidame, čo je malé mestečko v departemente Eure-et-Loir. Voľba naň však nepadla náhodne - ide o miesto, neodmysliteľne spojené s históriou Citroënu, ktorý sa tu v roku 1938 rozhodol umiestniť svoje skúšobné a vývojové centrum.
Podľa predbežných odhadov navštívilo "stretko" približne 60-tisíc ľudí, ktorí si v priebehu troch dní mohli pozrieť vyše 4 200 vystavených Citroënov. To je, aspoň podľa dostupných prameňov, svetový rekord. Ešte nikdy sa doteraz nestretlo toľko historických automobilov jednej značky v rovnakom čase na jednom mieste. A nielen ich.
Popri legendárnych modeloch, ku ktorým patria okrem Citroënu 2 CV aj Type H, Traction Avant, Mehari, DS, CX sa ukázalo aj niekoľko unikátov. Obrovskú pozornosť budil napríklad model SM, ktorý sa vyrábal medzi rokmi 1970 až 1975. Už v tej dobe mal pod kapotou silné šesťvalce s objemom 2,7-litra, respektíve tri litre. Ale variant s osemvalcom od Maserati existuje iba jeden – a ten v La Ferté-Vidame taktiež nechýbal.
Rovnako tu mohli návštevníci nájsť aj desiatky extravagantných vozidiel Méhari, ktoré preslávila filmová séria o žandároch zo Sain-Tropéz, slávne „Fantomasove“ Citroëny DS, no ešte väčším zážitkom bola možnosť vidieť zaparkovaných pri sebe hneď niekoľko unikátnych automobilov s označením Type A, ktoré sa vyrábali medzi rokmi 1919 až 1921.
Zaujímavosťou bola možnosť vzhliadnuť filmy o histórii Citroënu či stovky historických reklám – od plagátov a inzerátov, až po televízne šoty, dokonca z polovice minulého storočia. Čerešničkou bola aukcia napríklad legendárneho Citroënu C-Elysée, s ktorým získal José María López tri tituly majstra sveta v pretekoch WTCC alebo prototypu M45 s motorom Wankel z roku 1969.