Nemecká požičovňa áut Nextmove zrušila veľkú časť svojej objednávky na 100 áut značky Tesla v hodnote päť miliónov eur. Dôvodom sú problémy s kvalitou vozidiel Model 3, oznámila dnes nemecká firma.
Nextmove si objednala vozidlá v roku 2018. Tento rok na jar dostala prvých 15 vozidiel z objednávky, u ktorých sa objavili nedostatky.
Objednávku na zostávajúcich 85 áut sa rozhodla zrušiť, pretože sa nedohodla s Teslou na tom, ako vyriešiť problémy u dodaných vozidiel, medzi ktoré patria chyby laku, chyby v elektroinštalácii, škrabance na prístrojovej doske a kondenzácie v predných svetlách.
Tesla: je za tým niečo viac
Tesla uviedla, že teraz pracuje na náprave problémov. Dodala, že sa domnieva, že zrušenie objednávky nebolo spôsobené len problémami s kvalitou, ale bolo do značnej miery ovplyvnené frustráciou klienta z iného sporu zo začiatku roka.
Svoje vyhlásenie ďalej nerozviedla. Iba zopakovala, že každý zákazník, ktorý nie je spokojný so svojím vozidlom, ho môže do siedmich dní od zakúpenia vrátiť a dostane späť celú zaplatenú čiastku.
Majiteľ požičovne Stefan Moeller agentúre Bloomberg povedal, že Model 3 je skvelé auto a niektorí klienti sa do neho úplne zamilovali. Avšak organizácia ďalších služieb veľmi zaostáva.
V Nemecku môže mať problémy
Spoločnosť má vo svojej flotile cez 300 elektrických vozidiel, vrátane ďalších vozidiel Tesly - Model S a Model X.
Práve podporné služby, vrátane tých poskytovaných nad bežný priemer, by mohli byť veľkou prekážkou pri získavaní pozície Tesly na nemeckom trhu.
Tunajší majitelia vozidiel sú nároční a cenia si, ako starostlivo sa starajú o ich vozidlá automobilky BMW či Mercedes. Aj riaditeľ Tesly Elon Musk tento rok pripustil, že nedostatok servisných centier brzdí rast firmy v Nemecku.