StoryEditor

Nová stratégia koncernu Volkswagen: Škoda bude lacnejšia a Seat naopak prémiová značka

Volkswagen sa bude hrať s elektromobilmi. Zo Seatu bude playboy, ako jeho šéf Luca de Meo a Škodovka na tom všetkom zarobí. Tak možno s nadsádzkou parafrázovať nový zámer koncernu Volkswagen.

Koncern Volkswagen Group hľadá cestu k výraznejšiemu odlíšeniu svojich mainstreamových značiek Volkswagen, Seat a Škoda. K slovu sa opäť dostáva myšlienka posunu z existujúcich pozícií, píše iDNES.cz. Škoda by mala byť dostupnejšou značkou, Volkswagen akousi zlatou strednou cestou a Seat dostane prémiový nádych. Volkswagen má navyše plnú hlavu elektromobility, do úlohy posla elektrickej budúcnosti sa sám, a taktiež pod silným tlakom na znižovanie emisií zo strany európskych zákonodarcov, nominoval.

Skupina VW sa snaží svoje veľkoobjemové značky vzájomne odlíšiť od začiatku doby, kedy do nej patria. Napríklad o Škode sa v jednom čase uvažovalo v smere, že by sa mala zamerať na podobnú klientelu ako Volvo, inokedy jej bola prisudzovaná rola lacnej značky koncernu. So Seatom akoby si dlho nemecká skupina nevedela rady, v poslednej dobe sa však zdá, že mu vychádza snaha na športovejšie zameranie.

Takto vyzerá modernizovaná Škoda Kodiaq a Karoq, ktoré patria ku skutočne predávaným modelom automobilky:

​​Ďalší pokus

Zatiaľ sa však podobné snahy odlíšiť značky výraznejšie minuli účinkom. Aj keď sa jednotlivé modely líšia a trochu iné je aj vnímanie značiek, majú k sebe z hľadiska ponúkaných produktov VW, Seat i Škoda blízko. Manažment koncernu však intenzívne premýšľa, ako by sa to dalo zmeniť. "V budúcnosti chceme dať našim značkám jasnejšie identitu," vyhlásil šéf produktovej stratégie skupiny VW Michael Jost pre Automobilwoche.

"Seat by mohol ponúkať emotívnejšie auta, čo vidíme pri jeho modeloch Cupra. Škoda by mohla intenzívnejšie obsluhovať trhy východnej Európy a tiež sa výraznejšie zamerať na zákazníkov, ktorí hľadajú funkčnosť," vysvetlil pre Automobilwoche Jost, ako si koncern predstavuje rozdelenie značiek. Podľa magazínu to môže znamenať, že Škoda napríklad z budúcich modelov vyradí niektoré drahé príplatkové prvky či drahé verzie, Seat by naopak mohol dvíhať ceny vozidiel nad úroveň zodpovedajúcich modelov VW a možno by sa mohol stať konkurenciou pre Alfu Romeo.

Túto víziu už mal nedávno zosnulý Ferdinand Piëch v čase, keď vládol koncernu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2019-09-23 12:47:20 - Feat.: 0 - Title: Vyskúšali sme historicky najsilnejšie SUV od Škody. Má dve jedinečné vlastnosti 02 - Modified: 2019-09-23 21:06:02 - Feat.: 0 - Title: Škoda chce v Indii preraziť s lacným SUV 03 - Modified: 2019-09-20 18:10:53 - Feat.: 0 - Title: Boj proti zlodejom. Škoda aj Seat znižujú riziko stále častejšieho spôsobu krádeže 04 - Modified: 2019-09-17 12:25:01 - Feat.: 0 - Title: Škoda spúšťa predaj svojho najmenšieho SUV. Poznáme aj slovenské ceny
01 - Modified: 2022-10-05 19:27:16 - Feat.: - Title: Prichádza nový kráľ fotografie z mobilu? Huawei svojej novinke dôveruje 02 - Modified: 2022-10-05 12:19:48 - Feat.: - Title: Toto je súčasný vrchol značky Cupra. Vieme novinky i dôležité plány do budúcnosti 03 - Modified: 2022-10-05 09:33:15 - Feat.: - Title: To najlepšie na koniec. Ikonický desaťvalec v Audi končí špecialitkou za vyše 200-tisíc eur 04 - Modified: 2022-10-05 04:00:00 - Feat.: - Title: Xiaomi uvádza na Slovensku nádielku zariadení. Nový top telefón, tablet, náramok aj vysávače 05 - Modified: 2022-10-04 10:01:00 - Feat.: - Title: Elektromobil za 10-tisíc eur? Známy výrobca dokazuje, že je to s ústupkami možné
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. október 2022 23:22