Nie je to tak dávno, čo sa výrobcovi luxusných športových vozidiel Ferrari nepáčili fotky Philippa Pleina. Ten totiž uverejnil na sociálnej sieti Instagram fotku, na ktorej sú položené topánky z jeho kolekcie na zadnom skle jeho zeleného Ferrari 812 Superfast.
Ferrari argumentovalo pohoršenie tým, že Philippove správanie na sociálnych sieťach sa nestotožňuje s ideou značky a požadovali vymazanie fotky, inak podajú žalobu.
Absurdné správanie Ferrari však teraz nabralo úplne nový rozmer. Ferrari súdi charitu aby mohli používať meno Purosangue. V roku 2018 oznámili, že pracujú na SUV s menom Purosangue. V taliančine to znamená „plnokrvník“, čo je vzhľadom na logo značky so vzpínajúcim sa koňom vcelku rozumná voľba.
Problém však nastal, keď Ferrari zistilo, že názov Purosangue sa už na svete používa. Ďalšie kroky veru nesklamal a na charitatívnu organizáciu Purosangue Foundation podali žalobu.
Nezisková charitatívna organizácia, Purosangue Foundation, bojuje proti dopingu v športe a v roku 2013 si na svoj názov dokonca dali ochrannú známku, no ani to automobilku Ferrari pri podávaní žaloby nezastavilo.
Samotná organizácia dokonca prišla za výrobcom s cieľom nejako sa dohodnúť, no veľké ego Ferrari zjavne nerobí dohody. Vyvrcholilo to, ako inak, súdnym sporom.
Purosangue Foundation nevyhovelo žiadosti Ferrari o ochranu mena „Purosangue“ v Európe v ich prospech. Podľa automobilky charitatívna organizácia nepropagovala svoje meno dostatočne a vraj preto by mala stratiť na meno „Purosangue“ špeciálny nárok. Áno, znie to pomerne absurdne.
Organizácia sa však stále bráni a odmieta, že by meno Purosangue z ich strany nebolo konštantne používané. Zakladateľ charitatívnej organizácie, Max Monteforte, tvrdí, že je to nespravodlivé. „Prečo by sme sa mali vzdať našej identity? Mali si to najprv skontrolovať.“
Súdny proces je naplánovaný na 5. marca tohto roku. Ferrari chce vraj žalobou ochrániť svoju reputáciu a imidž, no podľa mnohých ju podobnými krokmi akurát ničia. Ak automobilka prehrá súdny spor, bude musieť čo najskôr vymyslieť nové meno pre pripravovanú novinku, ktorej predstavenie (crossover/SUV) by malo byť už v roku 2021.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.