Po šiestich rokoch končí, bez priameho nástupcu, najúspešnejšie vozidlo svojho druhu - hybridný športiak s trojvalcom pod kapotou menom BMW i8.
V roku 2013 sa svetu predstavil model s označením i8, ktorým mníchovská automobilka zaujala fanúšikov na celom svete. Zároveň išlo o výrazné prekvapenie, nakoľko o pohon tohto modelu sa nestaral plnokrvný osemvalec alebo šesťvalec spaľujúci benzín.
Práve vďaka hybridnému pohonu, ktorý tvoril 1,5-litrový trojvalcový agregát BMW TwinPower Turbo poháňajúcu zadnú nápravu a elektromotor roztáčajúci predné kolesá. S litrovým výkonom na úrovni 113 kW (154 koní) to bol nový rekord pre sériové modely BMW, pričom systémový výkon siahal až na 275 kW (374koní), čo už na papieri vyzeralo veľmi sľubne.
V HN sme si tento pútač pozornosti s dohora otvárajúcimi sa dverami vyskúšali hneď dvakrát a to uzavretú Coupé verziu i otvorený variant Roadster. Jazdné vlastnosti a "fun faktor"...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Skráťte si čakanie na teplo: Poradíme vám, ako čo najrýchlejšie v zime vykúriť auto
02 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Mali by ste radšej vrátiť vodičák? Tento kvíz musí zvládnuť každý motorista bezchybne
03 - Modified: 2024-12-23 10:00:00 - Feat.: - Title: Odborníci zistili, prečo sa elektrické vozidlá predávajú horšie. Nie je to len o cene
04 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov
05 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky