Po šiestich rokoch končí, bez priameho nástupcu, najúspešnejšie vozidlo svojho druhu - hybridný športiak s trojvalcom pod kapotou menom BMW i8.
V roku 2013 sa svetu predstavil model s označením i8, ktorým mníchovská automobilka zaujala fanúšikov na celom svete. Zároveň išlo o výrazné prekvapenie, nakoľko o pohon tohto modelu sa nestaral plnokrvný osemvalec alebo šesťvalec spaľujúci benzín.
Práve vďaka hybridnému pohonu, ktorý tvoril 1,5-litrový trojvalcový agregát BMW TwinPower Turbo poháňajúcu zadnú nápravu a elektromotor roztáčajúci predné kolesá. S litrovým výkonom na úrovni 113 kW (154 koní) to bol nový rekord pre sériové modely BMW, pričom systémový výkon siahal až na 275 kW (374koní), čo už na papieri vyzeralo veľmi sľubne.
V HN sme si tento pútač pozornosti s dohora otvárajúcimi sa dverami vyskúšali hneď dvakrát a to uzavretú Coupé verziu i otvorený variant Roadster. Jazdné vlastnosti a "fun faktor"...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote
02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV
04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba
05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR