17. decembra 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement spoločnú firmu, v ktorej začali stavať bicykle, pokračovali motocyklami revolučnej koncepcie a nakoniec sa dostali až k výrobe solídnych automobilov. Z firmy Laurin & Klement sa po čase stala automobilka Škoda, ktorá je v súčasnosti jeden z výrobcov osobných áut s najdlhšou históriou.
No a čo prvý predchodca dnešných automobilov Škoda? Na úspechy bicyklov a motocyklov nadviazalo na jeseň 1905 prvé vozidlo Laurin & Klement Voiturette A. Vtedajšiu novinku tvoril rebrinový rám a dve tuhé nápravy s pol eliptickými listovými pružinami.
Na vpredu umiestnený kvapalinou chladený dvojvalec s objemom 1005 centimetrov kubických a výkonom sedem koní (5,2 kW) nadväzovala kužeľová spojka s koženým obložením a trojstupňová priamo radená prevodovka.
Zadné kolesá poháňal u väčšiny vyrobených kusov kardanový hriadeľ, prípadne na želanie reťaze. Obratný automobil dosahoval rýchlosť až 40 kilometrov za hodinu, z ktorej ho zastavilo zošliapnutie pedálu brzdy pôsobiacej na bubon za prevodovkou a zatiahnutie za...
Zostáva vám 85% na dočítanie.