Čitateľ portálu iDnes.cz Jiří si vyhliadol pre rozrastajúcu sa rodinu osobnú dodávku z produkcie francúzskeho PSA, predávajú ich ako Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer a Opel Zafira. Keď oslovil predajcu Opla s tým, že by ho chcel objednať, poslali ho ku kolegom od Toyoty.
Japonská automobilka totiž na základe partnerstva s PSA ponúka svoju verziu rovnakej dodávky, nosí zavedené meno Proace. A prečo nechcel predajca Opla zarobiť? On by chcel, lenže "emisie".
Šialenstvo okolo znižovanie emisií C02 vypúšťaných autami už dávno urobilo z autopriemyslu odbor, kde rozhodne neplatia pravidlá voľného trhu. A pretože veľké až deväťmiestne auto vypúšťa emisií viac než by si predstavitelia z Bruselu predstavovali, snažia sa automobilky také autá zákazníkom nepredávať.
Okrem čisto elektrických automobiliek, ako je Tesla, má emisnú disciplínu najvyššiu práve Toyota. Predáva obrovské množstvo hybridov, áut s pohonom, kvôli ktorému si z nej pred 20 rokmi ostatné značky uťahovali. Lenže, kto sa smeje naposledy ...
A tak predaje nízkoemisných benzínoelektrických modelov Toyoty valcujú všetko. Automobilke ostatné závidia. Tá totiž emisnú bilanciu nerieši, predáva a rastie. Veď bola v Česku v minulom roku v určitých chvíľach štvrtým najväčším predajcom nových áut. A za Jiřího Proace si pripíše ďalšiu čiarku.
Na šťastnej vlne
A ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.