TopSpeed.sk
StoryEditor

Abarth, Alfa Romeo, Fiat či Jeep v rukách partnerskej skupiny? Akvizícia už je na spadnutie

06.04.2022, 11:19
Autor:
rperpe
Uzavretie transakcie medzi skupinou Stellantis a Emil Frey Group je ešte podmienené súhlasom príslušných orgánov pre ochranu hospodárskej súťaže.

Skupina Emil Frey Group sa dohodla s nedávno vzniknutým koncernom Stellantis na akvizícii distribučných aktivít značiek Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep v Maďarsku, v Česku a u nás. Emil Frey Group sa tak stane hlavným partnerom skupiny Stellantis pre tieto trhy a preberie zodpovednosť nad importom viacerých značiek do trojice krajín - vrátane Slovenska.

Ako sa uvádza v tlačovej správe skupiny Emil Frey Group, uzavretie transakcie je nateraz ešte podmienené súhlasom príslušných orgánov pre ochranu hospodárskej súťaže. Transakcia prichádza po minuloročnej fúzii výrobcov automobilov PSA a FCA, ktorá viedla k vytvoreniu koncernu Stellantis, jedného z najväčších svetových výrobcov automobilov s výrobnými prevádzkami v 30 krajinách a obchodnou prítomnosťou na 130 trhoch po celom svete.

Po ukončení plánovanej transakcie bude Emil Frey Group dovážať celkovo až deväť značiek Stellantis do Českej republiky a Slovenskej republiky a osem značiek Stellantis do Maďarska. Preberie zodpovednosť za všetky doterajšie operácie FCA v strednej a východnej Európe - v Maďarsku, v Česku aj na Slovensku a po dokončení transakcie prevezme i súčasných zamestnancov.

Emil Frey Group sa bude pre dosiahnutie rastu nových aktivít spoliehať na skúsenosti a rozsiahle know-how na týchto trhoch. So začlenením nových aktivít bude skupina prevádzkovať značky Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep so silným zastúpením na každom z trhov spomínaných troch krajín, čo je podľa slov spoločnosti "kľúčovým bodom úspechu nového nastavenia".

Zároveň pôjde o distribúciu všetkých náhradných dielov značiek a rozvoj projektu MOPAR Aftermarket v regióne. „Sme veľmi šťastní, že môžeme rozšíriť našu plodnú spoluprácu so Stellantisom v Maďarsku, v Českej republike a na Slovensku a upevniť našu prítomnosť v strednej Európe, v strategickom regióne, kde naša skupina investovala už pred viac ako 30 rokmi. Táto dohoda ešte viac posilní náš existujúci obchodný model v prospech našich dílerov aj zákazníkov,“ hovorí Gerhard Schuermann, generálny riaditeľ Emil Frey Group.

„Je to ďalší dôležitý krok v rozvoji obchodnej stratégie koncernu Stellantis, vďaka ktorému bude náš obchodný model v Maďarsku, Česku a na Slovensku agilnejší, efektívnejší a viac konkurencieschopný, so zákazníkmi v centre pozornosti. Podpísaním tejto zmluvy sa Emil Frey Group stane ešte silnejším partnerom Stellantisu na týchto trhoch. Sme presvedčení, že naše značky budú v týchto krajinách s novým nastavením dosahovať ešte lepšie výsledky,“ hovorí Philippe Narbeburu, senior viceprezident pre európske trhy (okrem G5) v koncerne Stellantis.

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep sú ikonické značky, ktoré doplnia modelové portfólio skupiny Emil Frey. Využitím mnohých nových a pokrokových riešení vývoja pohonného ústrojenstva v rámci skupiny Stellantis budú všetky značky v novozískanom portfóliu ťažiť zo značných investícií do technológie najnovšej generácie.

​Nové modely zároveň už onedlho začnú cestu k implementácii dlhodobého strategického plánu Skupiny „Dare Forward 2030“ predstaveného 1. marca. Počnúc uvedením piatich nových modelov v roku 2022 má každá značka jasne definovanú a zrýchlenú stratégiu s cieľom poskytnúť našim zákazníkom kompletný rad modelov, ktoré spĺňajú dnešné a budúce požiadavky trhu.

„Stellantis je jedným z popredných svetových výrobcov automobilov s vynikajúcimi produktami a veľmi silným plánom elektrifikácie a udržateľnej mobility. Skupina Emil Frey je so svojimi takmer storočnými úspešnými skúsenosťami v oblasti distribúcie automobilov odhodlaná sa úspešne prispôsobovať vývoju automobilového priemyslu. Spolu so Stellantisom sme presvedčení, že poskytneme riešenia mobility budúcnosti, pričom našim zákazníkom ponúkneme omni-kanálový zážitok, ktorý očakávajú, a zabezpečíme dlhodobý rast pre naše značky a pre sieť našich dílerov,“ vysvetľuje Schuermann.

01 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 02 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 03 - Modified: 2024-04-23 16:48:10 - Feat.: - Title: Slovákom nie je osud Ukrajiny ľahostajný. Na muníciu vyzbierali 3,5 milióna eur, suma stále rastie 04 - Modified: 2024-04-24 07:51:43 - Feat.: - Title: Expolicajt podozrivý z lúpeží je odborovým predákom. „Ten, kto vám dal informácie, tiež nie je svätý,“ povedal 05 - Modified: 2024-04-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Skeptikov presvedčila až pandémia
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 02:51