Plat šéfa novo vzniknutej skupiny Stellantis sa stal vo Francúzsku verejne diskutovanou témou. Carlos Tavares, úspešný manažér portugalského pôvodu, ktorý vytiahol z úzkych francúzsky koncern PSA a následne ho spojil s Američanmi do skupiny Stellantis združujúcej Peugeot, Citroën, Jeep, Opel, Chrysler, Fiat i ďalšie značky, si vlani vyslúžil 19 miliónov eur.
Obaja prezidentskí kandidáti Marine Le Penová aj Emmanuel Macron sú jeho príjmom náležite pobúrení. A to nie je všetko. Tavares je navyše pre európskych politikov horlivých na razantný prechod k elektromobilite jasným cieľom.
Práve on patrí k "najdrzejším" medzi vládcami automobiliek, ktorý pre absolútny a razantný odklon od spaľovacích motorov nielenže nenavádza, ale opakovane varuje, že mobilita sa s prechodom k elektrickému pohonu stane drahšou a nedostupnou. Teraz je však Tavaresov boj za používanie rozumu v rozhodnutiach o autopriemysle zabudnutý. Plat generálneho riaditeľa Stellantisu sa stal ústrednou témou politickej debaty, píše iDNES.cz.
„Tavares veľmi kritizoval nútený príklon k elektrickým vozidlám, ktorý chcel Brusel, a varoval pred sociálnymi škodami, ktoré tento prechod spôsobí. Jeho skupina však rovnako ako ostatní plánuje v nasledujúcich 15 rokoch prejsť na autá na batérie,“ pripomína magazín...
Zostáva vám 85% na dočítanie.