Obchodný model výroby a predaja automobilov sa najmä s nástupom elektromobility a trvalým pripojením áut na internet mení. Jednotlivé značky sa tak podľa vzoru Tesly viac premenia do podoby technologických firiem a poskytovateľov digitálnych služieb. Jedným z ich zdrojov bude „prenájom“ v autách predinštalovaných komfortných a bezpečnostných systémov. Zaobstaraním auta tak vlastne jeho kupovanie neskončí.
Automobilky mohli doteraz v štruktúre svojich príjmov kalkulovať so ziskom z predaných áut, náhradných dielov či príslušenstva a aj s nejakým tým „dukátom“ za tričko s vyšitým logom značky či plyšáka z butiku. Nutnosť rýchleho nástupu elektromobility však do toho, ako sa hovorí, hodila vidly, píše iDNES.cz.
Výroba je vinou nutnosti gigantických investícií do vývojovej zmeny a stále drahých batérií dosť často nerentabilná, elektromobily sú navyše servisne jednoduchšie. A toho plyšáka dostanú deti napríklad pri zbieraní nálepiek v samoobsluhe. Cesta späť nevedie, je teda nutné pracovať s tým, čo je k dispozícii. Zarobiť na elektromobiloch zatiaľ takmer nemožno, peniaze je teda nutné hľadať inde.
Digitalizácia a pripojenie automobilov na internet a rozšírenie bezdrôtových aktualizácií softvéru otvárajú automobilkám nové možnosti, ako svojich zákazníkov pravidelne „dojiť“ aj po kúpe vozidla. Tento zdroj možného zisku vysvetľuje, prečo sú automobilky momentálne tak zbláznené práve do masívneho zavádzania elektroniky a softvéru.
Zostáva vám 81% na dočítanie.