Automobilová skupina Stellantis v pondelok oznámila, že rozšíri svoje partnerstvo s európskou divíziou japonskej spoločnosti Toyota Motor Europe o výrobu novej veľkej dodávky vrátane jej elektrickej verzie.
Stellantis bude dodávať spoločnosti Toyota Motor Europe nové vozidlo na predaj v Európe pod značkou Toyota, pričom dodávka sa bude vyrábať v závodoch Stellantis v poľských Gliwiciach a talianskej Atesse.
Len nedávno pritom zostala Toyota ako jediná z veľkej rodiny štvorčiat Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer, Opel Zafira Life a Toyota Proace Verso, ktorá svoj obrendovaný variant dodávky zostala vyrábať aj v inej, než plne elektrickej verzii. Ostatní z „partie“ spaľovacie deriváty vyškrtli a v ponuke zostali iba úžitkové, či plne elektrické prevedenia.
Na prelome rokov vypadli okrem spomínaných dodávok z cenníkov skupiny Stellantis aj benzínové a naftové verzie príbuzných MPV Citroën Berlingo, Opel Combo a Peugeot Rifter. Opäť sa Toyote podarilo v ponuke podržať svoju verziu a teda model Proace City Verso.
„Nová veľká úžitková dodávka, plánovaná na polovicu roku 2024, predstavuje prvý vstup Toyota Motor Europe do segmentu veľkých úžitkových vozidiel,“ uviedol Stellantis vo vyhlásení.
Dohoda rozširuje partnerstvo medzi oboma automobilkami a umožní lepšiu optimalizáciu závodu Stellantis v Atesse, ktorý v súčasnosti vyrába veľké dodávky predávané pod značkami Peugeot, Citroën a Fiat.
„Novinka predstavuje dôležitý prírastok a dopĺňa náš rad ľahkých komerčných vozidiel pre európskych zákazníkov Toyoty,“ povedal Stellantis.
„Nový ľahký úžitkový automobil bude kľúčom k plánovanému rastu Toyoty v rámci celkovej ponuky LCV (ľahké úžitkové vozidlá) vedľa modelov Hilux (pick-up), Proace a Proace City, a umožní tak Toyote poskytovať riešenie mobility vo všetkých segmentoch trhu LCV,“ približuje novinku Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ Toyota Motor Europe.
Očakáva sa, vzhľadom na veľkosť i miesto výroby, že chystaný model vznikne na totožnom základe ako je napríklad Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano či obľúbený Peugeot Boxer.
Výrobcovia automobilov čoraz častejšie uzatvárajú dohody o vzájomnej produkcii s cieľom znížiť náklady v prípade úžitkových vozidiel, ako sú dodávky, po ktorých je v dôsledku rozmachu doručovania balíkov veľký dopyt. Aj elektrické verzie týchto vozidiel zaznamenávajú rast predaja, hoci cenovo siahajú výrazne vyššie, než konvenční spaľovací súrodenci. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.