Keď jeden z najvplyvnejších mužov európskeho automobilového priemyslu takmer kričí do médií, že „sa rútime plnou rýchlosťou proti múru“, treba sa zastaviť a vypočuť si ho. Ola Källenius, generálny riaditeľ Mercedes-Benz Group a zároveň prezident prestížnej Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA), nie je žiadny populistický politik ani alarmista. Je to pragmatický Švéd, ktorý riadi jednu z najrešpektovanejších značiek na svete.
A práve preto jeho najnovšie varovanie pred možným zrútením európskeho trhu s autami vyznelo tak dramaticky. „Potrebujeme sa vrátiť do reality. Inak sa rútime plnou rýchlosťou proti múru,“ povedal Källenius v rozhovore pre nemecký magazín Handelsblatt. V prípade zákazu spaľovacích motorov v roku 2035 dokonca varoval pred možnosťou úplného zrútenia európskeho trhu s automobilmi.
Jeho slová nie sú ojedinelé, čoraz častejšie i vo väčšom počte sa vrcholní šéfovia značiek nechávajú počuť s priamou kritikou plánovaného „zákazu spaľovákov“. Európsky automobilový sektor má dlhoročnú tradíciu výroby vozidiel so spaľovacími motormi a teší sa celosvetovej reputácii mechanického inžinierstva, kvality, dizajnu a kreativity.
Ale čo sa skutočne deje za oponou tejto dramatickej bitky o budúcnosť európskej mobility? Prečo najvplyvnejší ľudia v automobilovom sektore hovoria o možnom "zrútení trhu" a aké dôsledky to môže mať aj pre slovenských vodičov?
Zostáva vám 75% na dočítanie.
