Cena batérií, dojazd samotných elektromobilov, ale aj ich technológia sa za najbližšie roky výrazne posunie vpred. Takmer každá automobilka chce mať totiž v najbližších rokoch aspoň jeden „schopný“ elektromobil na trhu.
Tesla je ukážkou toho, že vybiť atraktívne elektrické auto nie je problém. A tím nadšencov z Talianska ukázal, kde sú jej možnosti. Zobrali verziu, ktorá používa najväčšie batérie na trhu osobných elektromobilov, a vyskúšali maximálny dojazd.
Tesla Model S 100D má oficiálny dojazd podľa európskej normy NEDC, 613 kilometrov. Stále treba tento údaj brať s rezervou, pretože je to laboratórny test, nie používanie elektromobilu v skutočnej prevádzke. Američania sú oveľa reálnejší a ich dojazd podľa americkej normy EPA je 315 míľ - čiže 507 kilometrov. Paradoxne sa však táto hodnota dá dvojnásobne prekonať.
Model 100D je najsilnejšou Teslou, ktorá má pohon všetkých štyroch kolies a zrýchlenie z nula na sto kilometrov za hodinu už za 2,7 sekundy. Vďačí za to aj najlepším batériám, ktoré Tesla do Modelu S montuje.
A taliansky autoklub s týmto elektromobilom dokázal prejsť na jediné nabitie až tisíc kilometrov. Konkrétne 1087 kilometrov pri spotrebe 91 Wh na kilometer - čiže 9,1 kWh na 100 kilometrov. K rekordu sa vyjadril aj Elon Musk, ktorý na sociálnej sieti Twitter napísal, že Tesla je prvým sériovo vyrábaným elektromobilom, ktorý také niečo dokázal.
Officially verified as the first production electric car to exceed 1000km on a single charge! Congratulations Tesla Owners Italia!! https://t.co/r8fFZIFEP2
— Elon Musk (@elonmusk) August 5, 2017
Ak by sme elektrickú energiu prepočítali, tak Tesla pri priemernej cene elektrickej energie na Slovensku minula na sto kilometrov len približne 1,4 eura. Čiže s „prižmúrením oka“ by pri porovnaní nákladov za pohonné hmoty jazdila Tesla so spotrebou 1 liter na sto kilometrov. Na to, že Taliani jazdili bežným produkčným autom, je spotreba extrémne nízka.
Ako to je možné? Fanúšikovia tejto značky vybrali presnú trasu, zvolili nízku rýchlosť, špeciálne obutie a správne počasie. Jednoducho všetko bolo nastavené na čo najdlhší dojazd.
Tesla jazdila počas prekonávania rekordu na vybranej rovinatej trase v provincii Salerno. Navyše primárne auto šoféroval autopilot, a to s rýchlosťou okolo 40 kilometrov za hodinu. Samozrejme, že všetko nepotrebné bolo vypnuté, a teda aj klimatizácia. A tak rekordná trasa trvala takmer 29 hodín.