StoryEditor

Sedan s brutálnym výkonom a technikou. BMW oficiálne predstavilo ostrý model M5

22.08.2017, 12:00
Vrcholná verzia M5 od nemeckej automobilky BMW je oficiálne tu. Výkonný sedan samozrejme vychádza zo súčasnej generácie „päťky“, avšak pribudli decentné úpravy karosérie, výkon či technika.

Nová dimenzia dynamiky a lepšie praktické každodenné využitie vo všetkých jazdných podmienkach, tak opisuje novinku výrobca vo svojej tlačovej správe. Ide o BMW 5, luxusný štvordverový sedan, ktorý teraz prichádza vo svojej vrcholnej verzii M5.

Čo sa zmenilo? Oproti „klasike“ sú teraz otvory predného nárazníku väčšie a zmenou prešla aj hliníková kapota, ktorá má špecifický dizajn. Strecha automobilu je z karbónu, čo je jedným z dôvodov, prečo je nové BMW M5 ľahšie ako predchodca.

V zadnej časti nájdeme difúzor a štvoricu koncoviek výfukového potrubia, ktoré dávajú okoliu najavo, čo je tento automobil zač. Športový zvuk vie vodič upraviť tlačidlom, ktorým sa zmení poloha klapky.

​Už v základe dostanete ľahšie zliatinové M brzdy, modré šesťpiestikové strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu. Voliteľné sú však aj karbónovo-keramické M brzdy so strmeňmi lakovanými do zlatej farby, ktoré uberú na hmotnosti „em-päťky“ ďalších 23 kilogramov. Do interiéru pribudol športový M volant, či karbónový dekor a hlavica radiacej páky.

Jazdiť vie decentne, ale aj s ohromným divadlom

Automobil sa ale vyznačuje tým, že obsiahol nový systém M xDrive, ktorý posúva vysokovýkonné vozidlá ešte o kus ďalej. Medzinápravová rozvodovka s viaclamelovou spojkou rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej a zadnej nápravy.

Vodič si vie vlastnosti nastaviť podľa potrieb, kedy má na výber z niekoľkých kombinácii stabilizačných systémov DSC (DSC on, MDM, DSC off) a nového M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD).

Pre skvelú ovládateľnosť a trakciu zvolíte pohon všetkých štyroch kolies, v režime M Dynamic sa systém postará o ľahko kontrolovateľné šmyky a pre expertov je tu možnosť vypnutia stabilizácie a zvolenia režimu výhradne zadného pohonu. Nechýba ani plne variabilný aktívny diferenciál Active M Differential na zadnej náprave s rozsahom uzamykania od 0 do 100 percent.

Osemvalec a brutálny výkon

Pod kapotou sa nachádza očakávaný 4,4-litrový bi-turbo osemvalec s technológiou M TwinPower Turbo. Ten ponúka výkon až 441 kW, čiže 600 koní pri 5600-6700 otáčkach za minútu. Krútiaci moment má hodnotu 750 Nm a to už od nízkych 1800 otáčok za minútu.

Za všetko povie zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu už za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená už na známych 250 kilometrov za hodinu, avšak s voliteľným balíkom M Driver´s Package sa dá limit posunúť až na rýchlosť 305 kilometrov za hodinu.

BMW

​Agregátu asistuje osemstupňová automatická prevodovka M Steptronic s technológiou Drivelogic.V klasickom režime ponúka primeraný komfort, no k dispozícii je aj manuálne sekvenčné radenie. To môže byť ovládané pomocou ovládaču na stredovej konzole, alebo pádlami pod volantom.

Prispôsobiť je možné okrem charakteru radenia prevodovky aj tlmiče VDC so špeciálnym nastavením M. Na volante je aj dvojica tlačidiel, na ktoré si môže vodič uložiť vlastné nastavenia motoru a ľahko sa do nich prepínať.

Nové BMW M5 sa bude dať objednať od septembra tohto roka, s cenou od 117 900 eur. Prvé kúsky dorazia k majiteľom na jar 2018 a okrem štandardného modelu M5, bude k dispozícii aj limitovaná 400 kusová edícia M5 First Edition v špecálnej červenej farbe Frozen Dark Red Metallic.

01 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Zmeňte kurz Vianoc na karibské dobrodružstvo 03 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 04 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 05 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 20:12