Čo poviete, aj dnes vyzerá Superb prvej generácie k svetu a majitelia sa za sedenie za jeho volantom rozhodne nemusia hanbiť. Nie, teraz nemyslíme pôvodný historický model zo 40. rokov, ale novodobú a cenovo pomerne dostupnú alternatívu vtedajších prémiových limuzín.
Práve Škoda Superb totiž tento rok oslavuje svoje 20. výročie od začiatku výroby a predstavenia stále pomerne moderne pôsobiaceho dizajnu verejnosti na prestížnom autosalóne IAA vo Frankfurte v roku 2001. A viete čo znamená samotné meno modelového radu?
„Superb“ je latinsky „hrdý“ - zdá sa teda, že automobilka už pred dvoma desaťročiami podvedome predpovedala svojej novinke skutočne veľký úspech a napokon ho i dosiahla. Môže byť na svoj počin právom hrdá a jeho cesta k úspechom pokračuje aj dnes v podarí treťou generáciou.
Bezpečnosť i slušný výkon
Prvý sériový Superb vyšiel zo závodu v Kvasinách, modernizovaného s nákladmi približne 200 miliónov eur, 1. októbra 2001. Do konca roka bolo vyrobených 581 kusov a na jar 2002 sa majestátny sedan dostali k prvým zákazníkom.
Škoda im dokonca prvýkrát vo svojej histórii začala poskytovať doživotnú záruku mobility, čo znamenalo napríklad bezplatný príjazd servisného vozidla, v prípade potreby odtiahnutie do autorizovaného servisu a ďalšie služby ako napríklad zabezpečenie náhradného auta.
Model využíval koncepciu samonosnej karosérie, pričom prednú nápravu poháňal niektorý z troch ponúkaných zážihových a dvoch vznetových motorov. Konkrétne išlo o dvojlitrový štvorvalec s výkon...
Zostáva vám 85% na dočítanie.