V prvom štádiu by tieto autobusy mali podľa pravidiel vlády jazdiť v troch nových štvrtiach s menej frekventovanými cestami prispôsobenými ich prevádzke. Informuje o tom dnes server BBC.
Autobusy bez vodiča by mali byť doplnkom tradičnej autobusovej dopravy. Na začiatku by mali byť v prevádzke iba mimo dopravnej špičky. Mali by pomáhať prepravovať obyvateľov po ich susedstve a k blízkym autobusovým alebo vlakovým staniciam.
"Tieto autonómne vozidlá výrazne posilnia dostupnosť a nadväznosť nášho systému verejnej dopravy, najmä pre starších ľudí, rodiny s malými deťmi a menej pohyblivých osôb", uviedol minister dopravy v Singapure.
Husto osídlený Singapur tiež dúfa, že technológia automatického riadenia pomôže riešiť problémy s nedostatkom pozemkov a pracovných síl.
Singapur dnes otvoril nové centrum pre testovanie týchto technológií. Spoločnosti tu budú môcť testovať reakcie samojazdiacich automobilov na rôzne dopravné situácie, napríklad na chodcov, cyklistov, silný dážď alebo agresívnych vodičov, píše BBC.