StoryEditor

Mercedes ušiel konkurencii. Pozrite sa, ako bude vyzerať jeho novinka

24.11.2017, 11:38
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Luxus by mohol byť synonymom tejto automobilky. A presne to sa dostane aj do „obyčajnej“ triedy A.

Štvrtá generácia Mercedesu triedy A prinesie do tejto kategórie áut nevídaný interiér. Po „vanovitých“ prvých dvoch generáciách je Áčko klasickým prémiovým hatchbackom už v súčasnej, tretej generácii. Tá ďalšia má priniesť luxus, kvalitu a komfort väčších modelov aj do triedy kompaktov. Prevezme niektoré systémy z vlajkovej lode, triedy S. Navyše, z vnútra má ísť technologicky aj vzhľadovo o malú revolúciu. Zábery kokpitu hovoria za všetko.

Nielen krásny, ale aj praktickejší

Ľudia z Mercedesu hovoria, že nejde len o technologickú ochutnávku a dizajnové lákadlo. Interiér má byť oproti súčasnej generácii praktickejší, komfortnejší a väčší. Dokonca myslelo sa aj na vodičov. Z vozidla má byť až o 10 percent zlepšený výhľad, na zadné sedadlá nastúpite ľahšie a batožina vkĺzne do zväčšeného kufra (+29 l, celkovo 370 l) prirodzenejšie (nakladací priestor  bude o 20 cm širší). Spočítali aj plusové body kabíny - vo všetkých smeroch je viac miesta, na ramená, nohy aj hlavu cestujúcich. Čo pri mimoriadne príťažlivom interiéri poteší, je dostatok odkladacích priestorov. Fľaša minerálky stále po ruke je na nezaplatenie.

„Nová trieda A predstavuje ďalší krok našej dizajnovej filozofie zmyselnej čistoty a má potenciál uviesť novú dizajnovú éru,“ hovorí Gorden Wagener, šéf dizajnu Daimler. „Interiér prezentuje moderný luxus na úrovni, aká ešte v tejto triede nebola dosiahnutá a zavádza používateľské rozhranie do digitálnej doby,“ dodáva.

Mercedes-Benz

To najlepšie od väčších bratov

Po vzore triedy E a S sú integrované dva displeje, ktoré nahrádzajú klasické ukazovatele. Riešenie bude pravdepodobne vyhradené pre vyššie výbavy. Sme zvedavý, ako bude „Áčko” vyzerať v tých nižších. Snáď nás nesklame. Palubná doska je horizontálne rozdelená na dve samostatné časti, tá horná sa podľa Mercedesu akoby „vznáša a náladové osvetlenie pocit viac umocňuje". Čerešničkou na torte sú klimatizované predné sedadlá s masážnou funkciou a volant z luxusného „eSka“. Ako celok to vyzerá špičkovo. 

400 koňový dvojliter

Predstavenie nového A-class naplánovali na budúcoročný ženevský autosalón 2018. Predaje začnú v lete 2018. Nasledovať budú karosárske varianty odvodené z platformy „Áčka“, teda GLA, CLA a dokonca aj A-sedan (v Číne sa potešia). Motorová paleta zahrnie dízle, benzíny a 48V plug-in hybrid. Čo zaujme najviac, je verzia A 45 AMG. Dostane viac ako 400 koní... Z 2,0 l štvorvalca. Slabšia A 40 AMG s 300 koňmi vyhovie väčším masám.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 02 - Modified: 2024-12-09 14:30:00 - Feat.: - Title: Pápež dostal nové luxusné auto. Toto je prvý elektrický papamobil vychádzajúci z „Géčka“ 03 - Modified: 2024-11-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Praktický kombík, ktorý nahradí nejedno SUV: Jazdí za babku a nestratí sa v teréne 04 - Modified: 2024-11-21 13:15:48 - Feat.: - Title: Nemecká automobilka Mercedes-Benz plánuje výrazné zníženie nákladov 05 - Modified: 2024-10-21 11:05:35 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky podľa kancelára Scholza zvládnu konkurenciu z Číny
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. december 2024 03:50