Nabil svoju Teslu za 100-tisíc eur, vybral si trasu a vošiel do zasneženého lesa. Podmienky, ktoré si majiteľ Modelu X vybral, by potrápili každé klasické SUV na trhu. Zasnežená pôda, teplota pod nulou a navyše bežné cestné pneumatiky. Na internete sú stovky videí, kde Tesla excelentne akceleruje a poráža aj oveľa drahšie superšporty. Čo ale dokáže v teréne?
Tesla Model X sa už v základe predáva s pohonom všetkých štyroch kolies. Nemá však kardan ani medzinápravový diferenciál. Prednú a zadnú nápravu poháňa vlastný elektromotor. A to má malú výhodu. Okamžitý krútiaci moment a dostatok výkonu.
Prechádzanie v teréne má však viacero vlastných špecifík. Do určitej miery sa môžete spoľahnúť na elektroniku, dôležitá je technológia pohonu, ale najmä aj vodičské zručnosti.
Vodič Tesly išiel absolútne na limit a zrejme zámerne ukazoval aj niektoré nezmyselné trasy. Napríklad pomalý prejazd kolmo hore nerovnosťou, ktorú Tesla nemala šancu prekonať. Kvôli svojej svetlej výške a aj jej dĺžke.
Model X má svetlú výšku 211 mm približne ako BMW X5 alebo Mercedes-Benz GLE. A práve aj kvôli nej neprešla poslednú prekážku a zlomila nárazník. Prakticky by na rovnakom mieste skončilo aj každé iné SUV, ktoré by sa rovnakým spôsobom pokúsilo prekonať podobnú prekážku.