Osem rokov dával tvár moderným škodovkám. Pred necelým rokom, vo februári 2017, oznámil po dlhých a veľmi úspešných rokoch odchod z Mladej Boleslavi. Teraz velí dizajnérom renomovanej značky BMW.
autoPočas svojho pôsobenia v koncerne mimo ráfikov kolies navrhol kompletný dizajn superauta Bugatti Veyron. Dokonca je autorom aj predchádzajúcej generácie Audi A6 a Audi Q5.
Vedenie ateliéru v Škode prevzal v roku 2008, uviedol ho štúdiou VisionC, ktorá dala značke aktuálny dizajnérsky jazyk.
Pod Kabaňovým vedením vznikla celá aktuálna modelová rada českej automobilky patriacej do koncernu Volkswagen. Škodovkám dal novú výraznú tvár charakterizovanú jasnými čistými líniami a vyváženými proporciami.
Odvážna posledná modernizácia Octavie, pri ktorej najdôležitejší model značky dostal kontroverzné predné odelené svetlá, sa stretla s rozporuplnými reakciami.
Zavŕšením jeho práca v Škode je model segmentu SUV - Karoq, ktorý automobilka začala vyrábať v júli 2017 ako nástupca obľúbeného modelu Yeti.
Vzhľadom na to, že vývoj nového vozidla trvá približne päť rokov a dizajn sa ladí hlavne v počiatočnej fáze, budeme sa s Kabaňovým kubistickým čistým štýlom pri nových škodovkách stretávať minimálne do roku 2020.
Tesne pred odchodom Kabaň tiež dokončil štúdiu elektromobilu Vision E, z ktorého bude v roku 2020 prvý plne elektrický model značky.
Šéfdesignérsku ceruzku u BMW prevzal Kabaň 1. októbra, presťahoval sa kvôli tomu aj do Mníchova, ktorý je domovom prémiovej nemeckej automobilky. Kabaň sa tam zodpovedá Adrianu van Hooydonkovi, ktorý je šéfom dizajnu celej skupiny BMW, pod ktorou spadá tiež Mini a Rolls-Royce.
Podľa informácií iDNES.cz nebolo vedenie BMW dlhodobo spokojné so smerovaním dizajnu značky, Kabaň, ktorý je známy svojou vytrvalosťou a pracovitosťou, má najväčšie predpoklady urobiť potrebné zmeny.
Kabaň vo funkcii nahradil Karima Habiba, ktorý podal v BMW výpoveď koncom roka 2016. Novým šéfdizajnér Škody je od septembra 2017 Nemec Oliver Stefani, ktorý predtým pracoval ako vedúci dizajnu exteriéru značky VW.
Slovenská dizajnérska hviezda. Kto je Jozef Kabaň?
Po štúdiu dizajnu na strednej umeleckej škole pokračoval v roku 1991 v štúdiu produktového a priemyselného dizajnu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave.
Ako štipendista Volkswagenu, kam nastúpil ako obrovský talent v dvadsiatich rokoch, začal študovať na londýnskej Royal College of Art, ktorá je považovaná za jednu z najlepších škôl dizajnu.
Aj napriek tomu, že nemal ukončené bakalárske štúdium, mohol študovať na magisterskom štúdiu - škola mu udelila výnimku, pretože v tom čase mal už dostatok dosiahnutých výsledkov zo svojho pôsobenia vo Volkswagene (celkovo dve autá vo výrobe - Seat Arosa, VW Lupo). Školu ukončil v roku 1997 s titulom Master of Arts v odbore dizajne vozidiel.