Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky o nehode informoval v stredu 9. mája 2018. Miestne médiá uviedli, že elektromobil zišiel pri Fort Lauderdale z cesty, narazil do múru a následne začal horieť.
Dvaja 18-roční mladíci haváriu neprežili, tretí skončil v nemocnici. Vyšetrovanie zatiaľ naznačilo, že nezlyhal autopilot. Sústreďujú sa skôr na požiar batérie, ktorý mohol byť príčinou nešťastia. Nejde pritom o prvú nehodu vozidla tejto spoločnosti.
Pri využívaní systému Autopilot ešte v marci tohto roka narazil v Kalifornii do betónovej zátarasy 38-ročný vodič elektromobilu Tesla Model X. Betónový blok síce bezpečnostné systémy vozidla prehliadli, no vodiča malo auto vyzývať na prebranie riadenia - to však neurobil.
Autopilot totiž vo vozidlách značky funguje tak, že šofér môže za istých podmienok na malú chvíľu spustiť ruky z volantu. Výrobca však prízvukuje, aby to ľudia nerobili ani pri zapnutom systéme Autopilot.
Prvou nehodou sa však stala tragická udalosť v roku 2016, kedy vodič Modelu S nechal jazdu na systéme Autopilot a ten nezastavil pred odbáčajúcim nákladným automobilom. Následne do neho elektromobil narazil, zišiel z cesty a zastavil ho stĺp.
Pri využívaní systému "autonómnej jazdy" došlo k nehode aj pri testovaní robotického auta Uberu. Experti zistili, že vozidlo, ktoré ešte v marci zrazilo v Arizone chodkyňu tlačiacu bicykel a prechádzajúcu mimo priechodu pre chodcov, malo zle nastavený program.
Spoločnosť Uber a aj výrobca čipov Nvidia následne po nehode zastavili ďalšie testy vozidiel s autopilotom. Na mieste vodiča vtedy sedela žena, ktorá krátko pred nehodou prestala sledovať cestu, preto nemohla na kolíznu situáciu patrične zareagovať.