StoryEditor

Odborník preskúmal Teslu Model 3. Má množstvo chýb, aj nebezpečných

05.02.2018, 13:40
Firma, ktorá dopodrobna rozoberá a skúma nielen automobily, si "posvietila" na "ľudový elektromobil" americkej automobilky Tesla.

Vizionár Elon Musk, známy vďaka jeho "snom" a rôznym zaujímavým projektom budúcnosti, vlastní aj populárnu automobilku vyrábajúcu elektromobily Tesla. Spomenúť môžme Model X, Model S a najmä neslávne známy Model 3. Ten sa do povedomia dostal nielen kvôli jeho "ľudovej cene" oproti ostatným modelom, technológiám, ale taktiež kvôli problémom s dodržaním termínov dodania. 

A práve Model 3 si zobrala spoločnosť Munro & Associates do rúk, aby ho dôkladne preskúmala. A keď vravíme dôkladne, myslíme tým naozaj do tých najmenších detailov. Rozobrali už množstvo áut, ale aj lietadiel či domácich spotrebičov, ktoré následne podrobne študovali.

Teraz prišiel rad na Teslu Model 3, pričom už pri prvom pohľade na tento elektromobil našiel šéf spoločnosti Sandy Munro hneď niekoľko nedostatkov. Nejde výhradne o estetické chyby, ale aj o tie pre zákazníka nebezpečné.

​Moderné elektronické otváranie dverí môže byť na škodu, ak totiž zlyhá elektronika, cestujúci na zadných sedadlách sa von cez zadné dvere nedostanú. Mechanické otváranie je len v prípade predných dverí, cestujúci zo zadných sedadiel sa teda vedia dostať z auta von len cez predné dvere, respektíve po sklopení zadných sedadiel cez batožinový priestor.

Problémy s riešením elektroniky pokračujú. Pri nehode je totiž potrebné mať možnosť odpojiť dodávku elektrickej energie. To Tesla Model 3 samozrejme má, problémom sa stáva umiestnenie bezpečnostného káblu, ktorý je ťažké v prípade potreby rozstrihnúť. Je to kvôli tomu, že sa nachádza pod prednou kapotou, tú však otvoríte pripojením dvoch káblov pod plastovým krytom v prednom nárazníku na externý zdroj energie.

Okrem toho je tu ešte jedna možnosť - rozrezať C-stĺpik aj s káblom v ňom. Nie je však vyznačené na ktorom mieste tak urobiť, to sa dozviete až po otvorení veka batožinového priestoru. Ten sa však bez elektriny opäť neotvori.

Vo videu potom Munro spomína rôzne nedostatky spracovania. Pre niekoho to bude zrejme úplne bezvýznamná výčitka, no nepáči sa mu riešenie kľučiek dverí. Na ich komfortné otváranie potrebuje dve ruky a to môže byť obťažujúce. Cez to sa mnohí rozhodne vieme preniesť, no horšie je už nedostatočné uchytenie skla vo vnútri dverí. Pri zatváraní a otváraní dverí tam potom sklo nepríjemne klepe.

Pri dverách ešte na chvíľu zostal, objavil na vodičovej strane dodatočne nalepenú izoláciu okna. "Nemali by ste lepiť jeden kus na druhý. Zvyčajne odstránite zlý a vložíte iný. Toto som ešte nevidel," konštatuje Munro.

Ďalšími na zozname nedostatkov sú rôzne výrazné medzery medzi jednotlivými dielmi. "Špáry na aute sú také, že ich môžete vidieť z Marsu," dodáva Munro. Poukazuje najmä na zadnú časť, tam je medzi vekom batožinového priestoru na jednej strane medzera zhruba na necht, na tej druhej tam však strčíte takmer palec.

"Toto sú nedostatky, ktoré sme mohli vidieť naposledy na Kiách z 90.rokov. Nechápem, ako to mohli pripustiť," vraví Munro.

To už sú pri aute s cenou približne 42-tisíc eur dosť závažné a tiež nebezpečné nedostatky. Pritom nejde o žiadne vymyslené či zaujaté konštatovanie, ale o pravdivé fakty, ako je vidieť na videu. Bude každopádne zaujímavé sledovať, čo sa po dôkladnom preskúmaní celého auta pri rozoberaní ešte "vyplaví" na povrch. 

01 - Modified: 2024-12-18 14:10:00 - Feat.: - Title: Znovuzrodenie legendárnej Hondy: Vieme, kedy sa Prelude dostane aj na európsky trh 02 - Modified: 2024-12-18 11:01:27 - Feat.: - Title: Škoda radikálne zmení svoje obľúbené SUV. Ochutnávku dizajnu ponúkajú prvé skice 03 - Modified: 2024-12-17 15:55:07 - Feat.: - Title: Stellantis si v Taliansku ponechá všetky talianske závody a zvýši výrobu 04 - Modified: 2024-12-17 14:23:47 - Feat.: - Title: KVÍZ: Úspech alebo poriadne fiasko? V tomto teste sa zapotí aj „automobilový guru“ 05 - Modified: 2024-12-17 10:05:00 - Feat.: - Title: Posledná nádej pre Európu: Automobily bez dodatočného príplatku za elektrický pohon
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. december 2024 21:25