Po mnohých malých odhaleniach detailov novinky prišiel čas aj na oficiálne slávnostné predstavenie vôbec najmenšieho a tiež najlacnejšieho športovo-úžitkového automobilu značky Volkswagen.
Zaujímavosťou však je, že najnovší počin nemeckej automobilky absolvoval hneď trojicu premiér - v Amsterdame, Šanghaji a Sao Paule. Dôvodom je fakt, že sa T-Corss bude predávať globálne, hoci s mierne pozmenených verziách.
Jeho výroba bude prebiehať, rovnako ako pri modeli Polo, v španielskom závode značky. Je to pochopiteľné, nakoľko predstavený model T-Cross je vlastne akého Polo na steroidoch. Jeho dĺžka dosahuje 4,11 metra, takže je o 12 centimetrov kratší, než jeho kolega T-Roc.
Oproti nemu však T-Cross nadväzuje svojím dizajnom skôr na vlajkovú loď v podobe Touaregu. Mohutná predná maska je opticky spojená so svetlometmi a v zadnej časti nájdeme koncové svetlá spojené do jedného prvku po celej šírke piatych dverí - to sú zrejme najvýraznejšie charakteristické črty novinky. Základ pritom tvoria 16-palcové disky, no vrcholom sú disky kolies s rozmerom 18-palcov.
Kabínu obohacujú, podobne ako pri T-Rocu, kontrastné farebné prevedenia niektorých plastov - nájdeme ich najmä na palubnej doske či v okolí radiacej páky. Vďaka svojmu až 455-litrovému batožinovému priestoru dokáže T-Cross zaujať aj v úlohe rodinného auta.
S rázvorom 2,56 metra predznamenáva aj dostatočný vnútorný priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktoré sa dokonca dajú v 14-centimetrovom rozsahu posúvať. V koncovej pozícii bude teda základný objem batožinového priestoru znížený na slušných 385 litrov.
S modelom Polo zdieľa nový Volkswagen T-Cross pochopiteľne tiež modulárnu platformu pre malé autá MQB A0, takže dostane výhradne pohon predných kolies, pričom zdieľať bude tiež turbodúchadlom prepĺňané motorizácie pod prednou kapotou.
Základný litrový TSI trojvalec je k dispozícii s výkonom 70 či 85 kW. V ponuke sa objaví taktiež objemnejší 1,5-litrový benzínový štvorvalec disponujúci výkonom 110 kW, podobne ako 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 70 kW.
Najslabšia benzínová verzia bude podľa predpokladov spojená s päťstupňovým manuálom, ostatné motorizácie budú následne spolupracovať buď so šesťstupňovou manuálnou, alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Cena modelu zatiaľ nie je známa, očakávania však hovoria nielen o najmenšom SUV značky, ale taktiež tom najlacnejšom. Aj napriek tomu bude stále potrebné rátať s podstatne vyššou sumou, než za klasický hatchback.