StoryEditor

Volkswagen predstavil úplnú novinku. Toto je vôbec najmenšie SUV značky

26.10.2018, 13:10
Najmenšie a pravdepodobne tiež najlacnejšie športovo-úžitkové auto od Volkswagenu zažilo hneď trojicu debutov.

Po mnohých malých odhaleniach detailov novinky prišiel čas aj na oficiálne slávnostné predstavenie vôbec najmenšieho a tiež najlacnejšieho športovo-úžitkového automobilu značky Volkswagen.

Zaujímavosťou však je, že najnovší počin nemeckej automobilky absolvoval hneď trojicu premiér - v Amsterdame, Šanghaji a Sao Paule. Dôvodom je fakt, že sa T-Corss bude predávať globálne, hoci s mierne pozmenených verziách.

​Jeho výroba bude prebiehať, rovnako ako pri modeli Polo, v španielskom závode značky. Je to pochopiteľné, nakoľko predstavený model T-Cross je vlastne akého Polo na steroidoch. Jeho dĺžka dosahuje 4,11 metra, takže je o 12 centimetrov kratší, než jeho kolega T-Roc.

Oproti nemu však T-Cross nadväzuje svojím dizajnom skôr na vlajkovú loď v podobe Touaregu. Mohutná predná maska je opticky spojená so svetlometmi a v zadnej časti nájdeme koncové svetlá spojené do jedného prvku po celej šírke piatych dverí - to sú zrejme najvýraznejšie charakteristické črty novinky. Základ pritom tvoria 16-palcové disky, no vrcholom sú disky kolies s rozmerom 18-palcov.

Kabínu obohacujú, podobne ako pri T-Rocu, kontrastné farebné prevedenia niektorých plastov - nájdeme ich najmä na palubnej doske či v okolí radiacej páky. Vďaka svojmu až 455-litrovému batožinovému priestoru dokáže T-Cross zaujať aj v úlohe rodinného auta.

S rázvorom 2,56 metra predznamenáva aj dostatočný vnútorný priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktoré sa dokonca dajú v 14-centimetrovom rozsahu posúvať. V koncovej pozícii bude teda základný objem batožinového priestoru znížený na slušných 385 litrov.

S modelom Polo zdieľa nový Volkswagen T-Cross pochopiteľne tiež modulárnu platformu pre malé autá MQB A0, takže dostane výhradne pohon predných kolies, pričom zdieľať bude tiež turbodúchadlom prepĺňané motorizácie pod prednou kapotou.

Volkswagen

​Základný litrový TSI trojvalec je k dispozícii s výkonom 70 či 85 kW. V ponuke sa objaví taktiež objemnejší 1,5-litrový benzínový štvorvalec disponujúci výkonom 110 kW, podobne ako 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 70 kW.

Najslabšia benzínová verzia bude podľa predpokladov spojená s päťstupňovým manuálom, ostatné motorizácie budú následne spolupracovať buď so šesťstupňovou manuálnou, alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Cena modelu zatiaľ nie je známa, očakávania však hovoria nielen o najmenšom SUV značky, ale taktiež tom najlacnejšom. Aj napriek tomu bude stále potrebné rátať s podstatne vyššou sumou, než za klasický hatchback.

01 - Modified: 2024-12-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Problém naštartovať či otvoriť dvere. Táto výbava vám v zime nemôže chýbať v aute 02 - Modified: 2024-12-25 18:30:00 - Feat.: - Title: Ideme proti prúdu, štátna kasa sa môže opäť oprieť o automotive. To sa môže rýchlo zmeniť, varuje odborník 03 - Modified: 2024-12-25 12:29:00 - Feat.: - Title: Znižovanie výdavkov vo Volkswagene sa dotkne aj manažmentu 04 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Skráťte si čakanie na teplo: Poradíme vám, ako čo najrýchlejšie v zime vykúriť auto 05 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Mali by ste radšej vrátiť vodičák? Tento kvíz musí zvládnuť každý motorista bezchybne
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. december 2024 22:29