StoryEditor

Rekordný "rodinný" Mercedes prichádza aj k nám. Poznáme jeho slovenské ceny

16.11.2018, 10:30
Obyčajná rodina si ho zrejme nekúpi, no má predstavovať praktickejšie riešenie známeho športového vozidla Mercedes-AMG GT.

Ženevský autosalón začiatkom roka bol spojený s premiérou mnohých modelov automobiliek. Jednou z nich, ktorá sa na tomto mieste vôbec prvýkrát naživo ukázala verejnosti, bola aj značka Mercedes-Benz. Respektíve jej športová divízia AMG, ktorá sem okrem iného priniesla úplne nový model Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

Vo štvrtok pritom slovenské zastúpenie oficiálne spustilo predaj modelu a slávnostne odprezentovalo v Mercedes-AMG Centre v bratislavskom Lamači detaily množstvu pozvaných hostí, kde sme sa nechýbali ani my. Poznáme pritom tiež slovenské ceny, ktoré mimochodom strieľajú naozaj vysoko. Avšak zaslúžene.

Štvor, alebo päťdverový?

Jeden by si myslel, že ide o štvordverovú verziu známeho "športiaku" Mercedes-AMG GT, no mýli sa. Novinka je totiž na úplne inom základe, vychádza z platformy využitej pri modeli CLS (avšak prepracovaná) a hoci v názve spomína značka štvoricu dverí, v skutočnosti ich je skôr päť. Prístup do 395 litrového batožinového priestoru je riešený na štýl liftback, čiže ide o vôbec prvý model značky s takýmto konceptom.

Dizajnovo sa však "rodinný športovec" podobá na spomínané AMG GT, platí to najmä pri maske chladiča či obrovských nasávacích otvoroch v nárazníku. Smerom k zadnej časti sa auto takpovediac zväčšuje, zmohutnie a ponúkne dokonca štýlové bezrámové okná dverí.

Interiér prekypuje luxusom, športovými prvkami, pohodlnými sedadlami a známou dvojicou obrazoviek. Jedna je osadená priamo pred vodičom a poskytuje mu všetky potrebné údaje pri jazde, druhá sa nachádza v centre palubnej dosky a zastáva funkciu infotainmentu. Auto pojme štyroch, prípadne v päťmiestnej verzii aj piatich pasažierov.

Honosný pocit, hoci si v aute nepripadáte úplne ako v limuzíne, dotvára pri štvormiestnej verzii objemný stredový panel s možnosťou ovládať množstvo komfortných funkcii pomocou dotykového displeja. Nechýba systém Energizer, vďaka ktorému si prispôsobíte masážne sedadlá, ambientné podsvietenie hudbu či klimatizáciu. Čerešničkou na torte je následne aromatizácia interiéru.

HN/Radoslav Petrík

V zadnej časti karosérie nemôžeme zabudnúť spomenúť mohutné koncovky výfuku či aktívny výsuvný spojler, slúžiaci pre zlepšenie jazdných vlastností. Tie budú mimochodom na veľmi vysokej úrovni, o čom hovoria svoje už samotné motorizácie využité pod dlhou prednou kapotou.

​Auto totiž zastáva športový charakter a nie primárne ten luxusný limuzínový. Všetky prevedenia majú športovo ladený pohon všetkých kolies AMG Performance 4Matic+ a rovnako aj aktívne natáčanie zadných kolies. Osadená je deväťstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT.

Skutočný rekordér

Pod kapotou je možné nájsť trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW a krútiacim momentom 500 Nm, pričom poháňané sú buď zadné alebo všetky štyri kolesá 4Matic+. Následne j k dispozícii verzi GT 53 so šesťvalcovým trojlitrom a výkonom 320 kW či krútiacim momentom 520 Nm - poháňané všetky kolesá.

Rekordné kolo v známom "zelenom pekle" si môžete pozrieť na videu nižšie:

Vrcholné prevedenia nesú označenie 63 a 63 S. Slabšia verzia štvorlitrového osemvalca s dvojicou turbodúchadiel ponúka zákazníkovi 430 kW a 800 Nm krútiaceho momentu s pohonom všetkých kolies, no silnejší derivát až 470 kW a závratných 900 Nm. Maximálna rýchlosť je následne 310 a 315 kilometrov za hodinu, pričom šprint zvládajú verzie za 3,4 a 3,2 sekundy.

Pri šesťvalcových motorizáciách pomáha agregátu aj systém EQ Boost, ktorý dokáže krátkodobo zvýšiť výkon motora o 16 kW.

Zaujímavosťou je, že model Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ je okrem praktického "päťdveráku" s neskutočným výkonom a dlhým označením tiež držiteľ rekordu. Ten dosiahol na legendárnom okruhu Nürburgring s časom 7:25:41 a stal sa tak najrýchlejším sériovým štvordverákom sveta.

HN/Radoslav Petrík

​Hoci by mohli niektorí namietať, že skutočným rekordmanom rýchlejším o štyri sekundy je Jaguar XE SV Project 8, nešlo by o sériové auto, ale skôr o limitovanú edíciu. Preto je Mercedes-AMG GT 4 63 S 4Matic+ svetovo najrýchlejší sériovým štvordverákom sveta. Ako tvrdí aj samotná značka.

Cenovka neprekvapí

Samozrejme, Mercedes si za tento skvost nechá pekne zaplatiť. Nie je sa čomu čudovať, veď ide o skutočne skvelý kúsok s neskutočnými výkonovými parametrami. K dispozícii je "základ" v podobe verzie 43 s výkonom 270 kW a pohonom zadných kolies od zhruba 95-tisíc eur.

​Za rovnakú verziu doplnenú o pohonom všetkých kolies si priplatíte necelé štyri tisícky a prevedenie 53 s výkonom 320 kW a pohonom všetkých kolies môžete kúpiť od 112-tisíc eur.

Vrcholné verzie 63 (430 kW a pohonom všetkých kolies) a 63 S (470 kW a pohon všetkých kolies) začínajú na sume 153-tisíc eur alebo 170-tisíc eur. Kompletný cenník aj s možnosťou konfigurátora nájdete TU.

01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Top investori sa radia s wealth manažérmi 03 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Riziká štátnej podpory nájomného bývania 04 - Modified: 2024-12-21 10:56:42 - Feat.: - Title: Fico má za sebou nezvykle ostrú hádku so Zelenským, lekárov čaká po dohode citlivá téma (komentár) 05 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 17:33