StoryEditor

Mazda predstavila jeden z najkrajších hatchbackov​​. Prináša niekoľko zásadných noviniek

29.11.2018, 14:20
Japonská automobilka predstavila na autosalóne v Los Angeles nový generáciu modelu 3 - hatchback a sedan.

Za bránami aktuálne prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles sa dočkalo svojej svetovej premiéry množstvo noviniek najrôznejších automobiliek sveta. Jednou z nich je aj Mazda, ktorá na americkú pôdu priniesla svoju pýchu v podobe modelu 3.

V poradí už štvrtá generácia Mazdy 3 zaujme verejnosť nepochybne najmä svojou extravaganciou a agresívnym dizajnom, respektíve dizajnovým smerom Kodo.

​Hoci pri pohľade z profilu je jasne vidieť inšpirácia predchádzajúcou generáciou, novinka prichádza s kompletne prepracovaná. Týka sa to teda hlavne prednej či zadnej časti, rovnako ako samotného interiéru.

Úzkym predným svetlometom sekunduje masívna veľká maska hladiča s logom značky, nasleduje dlhá kapota, kabína a hatchback riešenie zadnej časti, s pomerne masívnym C-stĺpikom a naopak úzkym Á-stĺpikom eliminujúcim "mŕtve body" pri výhľade z vozidla.

Vzadu sú prítomné taktiež úzke horizontálne koncové svetlá s okrúhlym dizajnom, čierny strešný spojler či priznaná dvojica koncoviek výfuku. Celkovo pôsobí nová Mazda 3 veľmi dynamicky, no v druhom prevedení (sedan) na nás pôsobí vyváženejšie.

Kabína sa pýši novou koncepciou, otvory klimatizácia získali nový tvar, pribudli farebné prevedenia a rovnako tu nájdeme tiež mohutný stredový panel či centrálne umiestnený 8,8-palcový displej infotainmentu. Ide o podobné riešenie ako pri vlajkovej lodi značky.

Štvrtá generácia "trojky" stojí na novej podvozkovej platforme Skyactiv VA. Tá ponúka okrem nižšej hmotnosti taktiež vyššiu tuhosť a spolu s podvozok ponúkne komfortnú jazdu.

Zaujímavosťou je nahradenie viacprvkovej zadnej nápravy jednoduchým zavesením s torznou priečkou. Napríklad na americkom trhu dokonca bude pôsobiť Mazda 3 aj s pohonom všetkých kolies AWD.

Veľkou novinkou je však následne osadenie revolučného agregátu Skyactiv-X, ktorý využíva v niektorých režimoch zapaľovanie zmesi práve vysokou teplotou vo valci. ​Okrem neho bude v ponuke zastúpenie benzínových motorov Skyactiv-G s objemom 1,5-litra, dvojliter a motor s objemom 2,5-litra. Diesel je v ponuke s objemom 1,8 litra Skyactiv-D.

Motorizácie bude možné kombinovať s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou. Ďalšie informácie, ako tiež výkonové parametre jednotlivých motorov, zatiaľ známe nie sú.

01 - Modified: 2024-05-27 10:00:20 - Feat.: - Title: Slováci ich jednoducho milujú: Spoznáte modely českej Škody podľa podpisu svetiel? 02 - Modified: 2024-05-25 22:00:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na SUV. Ford má luxusnú rodinnú dodávku, ktorá veľkosť výborne maskuje 03 - Modified: 2024-05-25 05:47:30 - Feat.: - Title: Ako sa nenechať oklamať pri kúpe jazdenky: Tu sú najčastejšie podvody, tvrdia odborníci 04 - Modified: 2024-05-24 10:20:32 - Feat.: - Title: Najpredávanejšia Škoda už nemá trojvalec a dostala funkciu, ktorú si snáď ešte rozmyslí 05 - Modified: 2024-05-23 13:04:41 - Feat.: - Title: Najdôležitejšia elektrická Kia je realitou: Veľká batéria i dojazd a jedinečné vychytávky
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. máj 2024 23:43