Za bránami aktuálne prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles sa dočkalo svojej svetovej premiéry množstvo noviniek najrôznejších automobiliek sveta. Jednou z nich je aj Mazda, ktorá na americkú pôdu priniesla svoju pýchu v podobe modelu 3.
V poradí už štvrtá generácia Mazdy 3 zaujme verejnosť nepochybne najmä svojou extravaganciou a agresívnym dizajnom, respektíve dizajnovým smerom Kodo.
Hoci pri pohľade z profilu je jasne vidieť inšpirácia predchádzajúcou generáciou, novinka prichádza s kompletne prepracovaná. Týka sa to teda hlavne prednej či zadnej časti, rovnako ako samotného interiéru.
Úzkym predným svetlometom sekunduje masívna veľká maska hladiča s logom značky, nasleduje dlhá kapota, kabína a hatchback riešenie zadnej časti, s pomerne masívnym C-stĺpikom a naopak úzkym Á-stĺpikom eliminujúcim "mŕtve body" pri výhľade z vozidla.
Vzadu sú prítomné taktiež úzke horizontálne koncové svetlá s okrúhlym dizajnom, čierny strešný spojler či priznaná dvojica koncoviek výfuku. Celkovo pôsobí nová Mazda 3 veľmi dynamicky, no v druhom prevedení (sedan) na nás pôsobí vyváženejšie.
Kabína sa pýši novou koncepciou, otvory klimatizácia získali nový tvar, pribudli farebné prevedenia a rovnako tu nájdeme tiež mohutný stredový panel či centrálne umiestnený 8,8-palcový displej infotainmentu. Ide o podobné riešenie ako pri vlajkovej lodi značky.
Štvrtá generácia "trojky" stojí na novej podvozkovej platforme Skyactiv VA. Tá ponúka okrem nižšej hmotnosti taktiež vyššiu tuhosť a spolu s podvozok ponúkne komfortnú jazdu.
Zaujímavosťou je nahradenie viacprvkovej zadnej nápravy jednoduchým zavesením s torznou priečkou. Napríklad na americkom trhu dokonca bude pôsobiť Mazda 3 aj s pohonom všetkých kolies AWD.
Veľkou novinkou je však následne osadenie revolučného agregátu Skyactiv-X, ktorý využíva v niektorých režimoch zapaľovanie zmesi práve vysokou teplotou vo valci. Okrem neho bude v ponuke zastúpenie benzínových motorov Skyactiv-G s objemom 1,5-litra, dvojliter a motor s objemom 2,5-litra. Diesel je v ponuke s objemom 1,8 litra Skyactiv-D.
Motorizácie bude možné kombinovať s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou. Ďalšie informácie, ako tiež výkonové parametre jednotlivých motorov, zatiaľ známe nie sú.