V záplave elektrických modelov ženevských premiér má osobitné miesto hravý model, pripomínajúci trochu históriu populárnych amerických plážových vozidiel, schopných križovať aj púštne duny, ale najmä prinášajúcich stelesnenú zábavu a radosť zo života.
Otvorený roadster prichádza s výraznými plastovými nárazníkmi, hliníkovými ochrannými platňami, veselými svetlami a svietiacim logom Volkswagen.
Keďže tento typ by sa nemal zľaknúť ani zvlnených brehov na pláži, má pre istotu zosilnený rám predného okna a ochranný bezpečnostný rám, ktorý bude strážiť posádku, podvozok zdvihnutý až na 240 milimetrov a 18-palcové kolesá obuté do špeciálnych off-roadových pneumatík.
Horná časť karosérie sa dá demontovať, čo dáva príležitosť rôznym úpravcom vyblázniť sa pri vlastných dizajnových kreáciách. Svojský štýl sa z exteriéru prenáša aj do interiéru, kde na posádku čakajú dve korýtkové sedadlá s vode-odolným čalúnením, vodič má v rukách zvláštny šesťuholníkový volant s povrchom schopným odolávať pravidelnému zmáčaniu vodou, ktorá k tomuto modelu akosi neodmysliteľne patrí.
204 elektrických koní
Podobne, ako celá rodina značky s označením I.D., aj nový koncept BUGGY stojí na koncernovej platforme MEB, ktorá nesie v tomto prípade batériu s kapacitou 62 kWh, poháňajúcu zadný elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 309 Nm. Vďaka tomu bugina akceleruje na stovku za celkom pozoruhodných 7,2 sekundy a po kvalitnom povrchu letí rýchlosťou až 159 kilometrov za hodinu.
Na krátke jazdy po letných rezortoch bude mať určite aj dostatočne veľkú výdrž, veď sa odhaduje na úrovni 250 kilometrov. A je pravda, že bude aj verzia s druhým motorom, ktorý dodá bugine pohon všetkých kolies a celkový výkon 300 kW teda 408 koní. Tak to už bude celkom slušná plážová atrakcia.
MEB pre všetkých
Ďalšia informácia, ktorá prichádza zo ženevských hál, hovorí, že Volkswagen je pripravený ponúknuť platformu MEB, na ktorej stojí aj I.D.BUGGY, pre ďalších výrobcov, ktorí by sa chceli pustiť hoci aj do malosériovej výroby a takto podporiť rozšírenie elektromobility.
Platforma s elektrickým pohonom ako taká sľubuje priaznivejšie emisie, bezpečnosť aj komfort, pričom táto forma mobility by sa tým mala stať oveľa dostupnejšia pre širší okruh záujemcov.
Okrem týchto nepochybne šľachetných cieľov však Volkswagen bude určite potrebovať aj pomôcť s úvodnými investíciami na úrovni 44 miliárd eur do elektrifikácie, digitalizácie a rozvoja autonómnej mobilizácie.
Prvé ovocie v podobe mnohých nových modelov už dozrieva na poliach značiek Volkswagen, Audi, Škoda a Seat, ktoré už ohlasujú nové elektrické modely.
Napríklad Škoda prinesie svoj prvý "vlastný" elektromobil už budúci rok, Audi nedávno predstavilo elektromobil e-tron a v Ženeve vystavuje aj koncept Q4 e-tron.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.