Česká automobilka Škoda Auto si vybrala na prezentáciu svojich dôležitých noviniek aktuálne prebiehajúce IIHF Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2019. Tie prebiehajú v Bratislave, pričom značka je už tradične hlavným sponzorom.
Prvý "nevlastný" elektromobil značky
Automobilka predstavila v Bratislave svoj prvý elektromobil, avšak nejde o model vyrábaný výhradne pre tento ekologický pohon. Škoda totiž mierne prepracovala dizajn a zmenila pohon svojho najmenšieho automobilu - Škody Citigo, ktorá teraz dostala prívlastok e iV.
Novinka je vybavená elektromotorom s výkonom 61 kW, čo plne postačuje pre mestské jazdy a občasné presuny medzi mestami. Dojazd na jedno nabitie 36,8 kWh lithium‑iontovej batérie je 265 kilometrov v režime WLTP.
Po vyčerpaní elektrickej energie je možné batériu dobiť pomocou kábla kombinovaného nabíjacieho systému (CCS) na rýchlonabíjacej stanici na jednosmerný prúd s výkonom 40 kW na 80 percent kapacity už za jednu hodinu. Maximálny točivý moment je 210 Nm a ako je pri elektromobiloch známe - je k dispozícii už od "nulových" otáčok. Pružné zrýchlenie zo 60 na 100 kilometrov za hodinu zvláda za 7,6 sekúnd, zrýchlenie z nuly na stovku trvá 12,5 sekúnd a maximálka je 130 kilometrov za hodinu.
Citigo e iV je v ponuke výhrade v päťdverovej karosárskej verzii a vo výbavovom stupni Style. Od bežnej verzie sa odlišuje hlavne na prednej strane s typickou maskou chladiča vo farbe vozidla a prepracovaný bol i predný nárazník. Aj napriek skutočne kompaktným rozmerom ponúka najmenšia škodovka dostatok priestoru v interiéri pre štyroch cestujúcich a batožinový priestor s objemom 250 litrov (po sklopení zadných sedadiel 923 litrov).
Superb v najlepšej kondícii
Škoda Superb patrí nepochybne ku kráľom priestrannosti vo svojej triede. Teraz však okrem skutočne veľkolepého priestoru prináša aj prepracovaný dizajn, nové technológie a výbavy či dokonca plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo.
Superb s prívlastkom iV bude rovnako ako všetky modely Superb vyrábané v závodý v Kvasinách, pričom ide o vôbec prvé vozidlo s plug-in-hybridným pohonom značky. Novinka kombinuje benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 koní) s elektromotorom s výkonom 85 kW. V spoločnej kombinácii dokážu ponúknuť systémový výkon 160 kW (218 koní), čo umožňuje ekologickú jazdu bez obmedzenia dynamiky.
Batéria má kapacitu 13 kWh a na čisto elektrickú energiu dokáže prejsť Superb iV až 55 kilometrov podľa režimu WLTP. Je možné ju nabiť z bežnej domácej zásuvky, wallboxu, počas jazdy na benzín alebo rekuperáciou brzdnej energie.
V kombinácii s benzínovým motorom je dojazd až 850 kilometrov. Okrem plug-in-hybridného pohonu sú v ponuke samozrejme aj klasické verzie - dva naftové a tri benzínové motory s výkonom od 110 kW (150 koní) do 200 kW (272 koní). Kombinované sú so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým DSG automatom.
Vrcholný model značky zaujme okrem iného aj novými technológiami a kvalitnejším interiérom. Ako prvý nesie Superb aj špičkové Full LED matrixové svetlomety a premiéru má aj niekoľko nových asistenčných systémov, medzi ktoré patrí napríklad prediktívny tempomat.
Vzhľad bol vylepšený o novú masku chladiča, nové nárazníky a medzi zadné svetlomety pribudol nápis ŠKODA podľa nového dizajnového jazyka a vzoru Škody Scala. V kabíne nájdeme chrómové prvky, nové poťahy sedadiel a farebné kontrastné prešitie. Automobilka nezabudla ani na veľkorysý priestor a kufor s objemom 625 litrov pri klasickom prevedení, 660 litrov pri verzii kombi.
Štandardne je dodávaný navigačný systém AMUNDSEN s osempalcovým displejom alebo na želanie systém COLUMBUS s 9,2-palcovým displejom a podporou ovládania gestami. Na želanie je možné kombinovať AMUNDSEN aj s digitálnym prístrojovým štítom pred vodičom. Služby a prístup k mobilným službám Škoda Connect je prvý rok zdarma. Patrí sem napríklad Proaktívna servisná služba, Služby vzdialeného prístupu k vozidlu (Remote Access) a služby špecifické pre hybridnú verziu, ako napríklad diaľkové Dobíjanie alebo Klimatizácia.
Okrem bežnej verzie bola predstavená luxusná verzia L&K s kvalitnejšími materiálmi a vypracovaním, športovo ladené prevedenie Sportline a rovnako má prísť aj úplne nová "terénna" verzia Scout s prídavným oplastovaním, prepracovanými nárazníkmi, krytom pohonného ústrojenstva a zväčšenou svetlou výškou o 15 milimetrov. Štandardne disponuje Superb Scout pohonom všetkých kolies a voličom jazdných režimov Driving Mode Select. Pod kapotou môžu pracovať výhradne najvýkonnejšie verzie naftového a benzínového agregátu (výkon 190 a 272 koní).