Mnohí fanúšikovia značky, ale tiež tí, ktorí obľubujú bezemisnú jazdu či pôžitok z jazdy v elektromobile, čakajú na prvý plne elektrický výtvor automobilky Honda. Model s označením Honda e sa ukázal na autosalóne v Ženeve, no podrobnejšie informácie si výrobca nechával pre seba - až do teraz.
Novinka má podľa značky prinesť do segmentu kompaktných elektrických automobilov neprekonateľné zábavné jazdné vlastnosti a využiteľnosť. V útrobách bude možné nájsť elektromotor s výkonom približne 150 koní (110 kW) a pôsobivým krútiacim momentom vyše 300 Nm.
Akumulátor 35,5 kWh patrí k najkompaktnejším vo svojej triede a prispieva k výnimočnému vyváženiu nízkej hmotnosti, schopnosti rýchleho nabíjania na 80 percent za 30 minút a dojazdu nad 200 kilometrov. Vďaka tomu je Honda e ideálna najmä pre bežné dochádzanie do práce v meste.
Inžinieri spoločnosti Honda venovali mimoriadnu pozornosť zdokonaleniu dynamiky jazdy, aby bola zábavná a zaujímavá. Akumulátor je uložený pod podlahou vozidla a ťažisko automobilu je zhruba vo výške 50 centimetrov nad zemou. Honda e s rozložením hmotnosti 50:50, širokými, ale kompaktnými rozmermi a krátkymi presahmi vpredu a vzadu, poskytuje v segmente kompaktných elektrických automobilov optimálne vyváženie stability a jazdných vlastností.
Aby sa zachoval športový charakter automobilu, výkon sa prenáša na zadné kolesá a tým sa zároveň umožňuje väčšia manévrovateľnosť prednými kolesami. Výsledkom je polomer zatáčania približne 4,3 metra, vďaka čomu má Honda e výnimočné manévrovacie schopnosti v mestských uličkách.
Nízke ťažisko a prepracovaná výška umožňuje zvládnuť naklápanie karosérie bez tvrdého pruženia, takže sa zlepšilo ovládanie pri rýchlych zmenách jazdných pruhov. Inžinieri spoločnosti Honda porovnávali kvalitu jazdy automobilu s automobilmi väčšieho segmentu, pričom na dosiahnutie pohodlnej a príjemnej jazdy pre cestujúcich využili konštrukciu nezávislého odpruženia štyroch kolies McPherson.
Novinka bude ponúkať aj systém Single Pedal Control, ktorý umožňuje vodičovi zrýchľovať a spomaľovať automobil len pomocou plynového pedála. Pri stlačení plynového pedála bude automobil zrýchľovať normálnym spôsobom a pri jeho uvoľnení dôjde k výraznému automatickému regeneračnému brzdeniu, čím sa automobil spomalí.
Systém Single Pedal Control zlepšuje efektivitu jazdy v mestskom prostredí a znižuje potrebu používania viacerých pedálov. Jazda je vďaka tomu zaujímavejšia, vzrušujúcejšia a plynulejšia, pričom vodič má stále maximálnu kontrolu nad vozidlom a dokáže tak jemne dobíjať akumulátor aj počas jazdy.
Materiály s vysokou pevnosťou, ktoré sú použité v konštrukcii kostry karosérie, prispievajú ku konštrukčnej tuhosti a znižujú celkovú hmotnosť. Takýto ľahký podvozok je ideálnou platformou a umožňuje naladiť pruženie a riadenie na dynamický zážitok z jazdy. Ten sa ešte môže zdokonaliť v režime „Sport“, v ktorom sa zlepšujú vlastnosti prostredníctvom rýchlejšej odozvy pri akcelerácii.
Nový elektrický kompakt od Hondy napĺňa stratégiu značky, podľa ktorej sto percent predávaných vozidiel Honda, bude v Európe do roku 2025 vybavených elektrifikovaným pohonným ústrojenstvom.
Sériová verzia automobilu Honda e sa predstaví v priebehu tohto roka a zákazníci si už čoskoro budú môcť môžu rezervovať prednostnú objednávku aj prostredníctvom slovenského zastúpenia.