Nie je novinkou, že aktuálne zákazníci túžia najmä po športovo-úžitkových automobiloch a automobilky si za ne následne nechajú pekne zaplatiť. Veď prečo aj nie, keď to funguje. Často takéto vozidlá kúpia aj zákazníci, ktorí auto tohto segmentu vôbec nepotrebujú. Do ponuky ich teda zaradili aj značky, ktoré by o tom pred časom nechceli ani len počuť.
Koncern Volkswagen združuje značky ako Škoda, Seat, Audi, Porsche či samotný VW, ktoré ponúkajú hneď niekoľko veľkostí vozidiel SUV. Nedávno sa však portfólio rozšírilo o ďalšiu a skutočne dostupnú značku Jetta.
Prostredníctvom nej sa automobilka chystá už v septembri uviesť na trh prvý ľudový model a, samozrejme, bude patriť do módneho segmentu SUV. Novinka nesie označenie VS5 a podobnosť s crossoverom Seat Ateca je evidentná nielen dizajnovo, ale aj v prípade technického riešenia.
Jetta VS5 využíva známu platformu MQB a so svojimi rozmermi 4 419 milimetrov na dĺžku, 1 841 milimetrov na šírku a 1 616 milimetrov na výšku sa radí k práve známym automobilom ako Seat Ateca či Škoda Karoq.
Pod kapotou bude v základe pracovať prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,4-litra, výkonom 110 kW (150 koní) a krútiaci moment maximálne 250 Nm.
Štandardne bude agregát spolupracovať s päťstupňovým manuálom a pohonom predných kolies, k dispozícii však bude aj príplatková šesťstupňová automatická prevodovka japonskej značky Aisin.
"Volkswagen Jetta pre nás znamená v Číne veľmi veľa. Dal masám osobnú dopravu podobne ako v Európe kedysi chrobák. Preto sme sa prvýkrát v histórii rozhodli model premeniť na samostatnú značku a vytvoriť nový modelový rad," vysvetlil ešte pri uvedení značky Jetta Jürgen Stackmann, člen predstavenstva VW.
Prvý model značky Jetta by mal ponúkať dostatok priestoru pre rodiny a pomerne slušnú kvalitu vnútorných materiálov. Najzaujímavejšia je však cena, ktorá sa má začínať na 89 800 jüanov (asi 11 800 eur), pričom za "luxusnú" verziu zaplatia zákazníci 119 800 jüanov (asi 15 800 eur).
Je viac než dôležité poznamenať, že novinka je zatiaľ určená výhradne pre čínsky trh, ktorý je aj pre množstvo ďalších automobiliek kľúčový. Či sa ľudové SUV, s cenou na úrovni napríklad Dacie Duster, dostane aj na náš trh je zatiaľ otázne. Tak čo, privítali by ste takúto alternatívu za naozaj rozumné peniaze?