StoryEditor

Mercedes predstavil trojicu kompaktných plug-in hybridov. Dojazd väčšine postačí

20.08.2019, 11:12
Zatiaľ nie je jasné, kedy sa elektrifikované novinky dostanú aj na slovenský trh.

Na vlnu elektrifikácie modelov nabieha pomaly aj nemecká prémiová automobilka Mercedes-Benz. Tá síce nedávno uviedla na trh svoj prvý elektromobil v podobe SUV s označením EQC, no teraz prichádza i trojica plug-in hybridov zo stajne trojcípej hviezdy. 

Zelenšieho pohonného ústrojenstva sa dočkala kompaktná trieda A, trieda A vo verzii sedan a rodinne zameraná trieda B. Všetky modely pritom nesú označenie 250e a bočnú plaketu EQ Power na predných blatníkoch. Poznávacím prvkom je i dvojica viečok nádrží - na pravej i ľavej strane, pričom na napravo sa ukrýva konektor pre dobíjanie.

​Srdcom modelov s prívlastkom 250e je 1,33-litrový turbo štvorvalec s výkonom 118 kW (160 koní) a krútiacim momentom 250 Nm. Výpomoc spočíva následne v elektromotore s výkonom 75 kW (102 koní) a krútiacim momentom 300 Nm.

Systémový výkon zostavy je potom 160 kW (218 koní) a krútiaci moment je schopný dosiahnuť hranicu 450 Nm. Prenos výkonu zabezpečuje osemstupňový automat.

"Áčko" v karosárskom prevedení hatchback akceleruje z nuly na stovku za 6,6 sekundy, sedan šprintuje na stovku za 6,7 sekundy a "Béčko" atakuje sto kilometrov za hodinu za 6,8 sekundy. Trieda A hatchback a trieda B majú maximálnu rýchlosť stanovenú na 235 kilometrov za hodinu, trieda A sedan ju má následne posunutú na 240 kilometrov za hodinu.

Batožinový priestor by sa mal zmenšiť len zanedbateľne, nakoľko vodou-chladené batérie s kapacitou 15,6 kWh sú uložené pod zadnými sedadlami. Kvôli zväčšeniu miesta na akumulátor sa zmenilo i technické vypracovanie výfuku, ktorý nekončí až na konci automobilu a taktiež sa upravila palivová nádrž, ktorá je v okolí zadnej nápravy. 

Na jedno nabitie dokáže hatchback triedy A prejsť 60 až 68 kilometrov (WLTP), sedan absolvuje na jedno nabitie 61 až 69 kilometrov (WLTP) a "Béčko" prejde na jedno nabitie 56 až 57 kilometrov (WLTP).

​Nejde o žiadne extrémne hodnoty, no pre bežnú potrebu ľudí v meste to bude bohate stačiť. V zakázaných "zelených" zónach bude možné využiť elektromotor a čistú jazdu, pričom na jazdu mimo mesta poslúži benzínový agregát. 

Spomenúť však treba, že novinky budú môcť na výhradne elektrickú energiu jazdiť až 140 kilometrovou rýchlosťou. Na druhú stranu, takáto rýchlosť výrazne zníži dojazd vozidla bez emisií.

Na domácom trhu by mal byť predaj spustený už čoskoro - Mercedes-Benz A250e hatchback má štartovať zhruba na sume od 36 900 eur, A250e Sedan od 37 300 eur a B250e od 37 600 eur. Kedy prídu hybridné kompaktné Mercedesy aj ku nám je zatiaľ otázne.

01 - Modified: 2019-08-18 17:54:03 - Feat.: 0 - Title: Štýlové SUV, ktoré si zamilujete. Povie vám aj názor na konkurenčné značky 02 - Modified: 2019-06-15 20:34:56 - Feat.: 0 - Title: Mercedes ide proti prúdu. Nové "Béčko" už nie je autom pre dôchodcov 03 - Modified: 2019-06-27 10:22:28 - Feat.: 0 - Title: Prvé slovenské kilometre s elektrickým SUV od Mercedesu. Má jednu skvelú funkciu 04 - Modified: 2019-08-06 09:08:05 - Feat.: 0 - Title: Elektromobilita je budúcnosť, chvíľu to však ešte potrvá, hovorí bývalý šéf Mercedesu 05 - Modified: 2019-08-12 20:46:47 - Feat.: 0 - Title: Špičkové Mercedesy prídu o časť svojho charakteru. Na svedomí to majú prísne normy
01 - Modified: 2024-11-24 10:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Viete, aké auto by ste si mali kúpiť podľa znamenia zverokruhu? Otestujte sa 02 - Modified: 2024-11-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Praktický kombík, ktorý nahradí nejedno SUV: Jazdí za babku a nestratí sa v teréne 03 - Modified: 2024-11-21 13:15:48 - Feat.: - Title: Nemecká automobilka Mercedes-Benz plánuje výrazné zníženie nákladov 04 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 05 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Zmeňte kurz Vianoc na karibské dobrodružstvo
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. november 2024 15:14