Koncept pneumatiky budúcnosti od koncernu Continental, do ktorej spadá napríklad aj česká značka Barum a závod v Otrokoviciach, sa volá C.A.R.E. Skratka evokuje anglický výraz pre starostlivosť a sama navyše odkazuje na vlastnosti pneumatiky, píše iDNES.cz.
Jednotlivé písmená tú zastupujú slová Connected, Autonomous, Reliable a Electrified, teda slovensky pripojená, autonómne, spoľahlivá a elektrifikovaná.
Základom konceptu je nová pneumatika, ktorá má v sebe zabudovanú zostavu senzorov. Tie neustále sledujú napríklad hĺbku dezénu, teplotu pneumatiky, strážia možné poškodenie a samozrejme priebežne merajú tlak v samotnej pneumatike.
Celý systém sa volá ContiSense a prenáša získané dáta do aplikácie ContiConnect Live. V nej prevádzkovateľ vozidla okamžite uvidí, že sa s pneumatikou deje niečo zlé, alebo že je dezén zjazdený a je vhodné ju vymeniť. To by malo uľahčiť aj prácu správcom flotíl automobilov.
Continental pritom počíta s tým, že takáto flotila bude autonómna. A autonómne auto si len ťažko samo pneumatiku v prípade potreby dohustí, ak tlak klesne pod stanovenú hodnotu. A preto má systém ešte ďalšiu súčasť: nový ráfik.
Priamo v ňom sú zabudované odstredivé čerpadlá, ktorá dokážu vytvoriť zásobu stlačeného vzduchu, ktorým sa pneumatika v prípade potreby automaticky dohustí.
Technológia, ktorú Continental nazýva PressureProof, by tak mala prispievať k zníženiu spotreby paliva. Auto totiž už nikdy nebude jazdiť s nesprávne nahustenou (podhustenou) pneumatikou,
Tento vynález pripomína riešenie českej firmy Coda Development. Lenže jej riešenie je zabudovanie priamo v pneumatike a udržuje tlak automaticky, zatiaľ čo PressureProof využíva generovanie vzduchu v kolese a pneumatiku dohusťuje "na povel" elektroniky.
Naviac systém umožňuje ešte jednu "vychytávku": funkcia PressureBoost upravuje tlak v pneumatike podľa aktuálnej situácie pri jazde.
Continental schopnosť bližšie nerozoberá, ale môžeme si to predstaviť tak, že pri pokojnej a ekonomickej jazde systém pneumatiku automaticky trochu prihustí na vyšší tlak, zatiaľ čo keď dôjde na ostrejšiu jazdu, tlak mierne uberie, aby mala pneumatika lepšiu priľnavosť k vozovke.