Ešte koncom minulého roka sa rozšírila správa, že Volkswagen zvolá do servisu desiatky tisíc svojich vozidiel po celom svete. Celkom ich malo byť 38 100 kusov z kompaktu Golf, Tiguan Touran či T-Roc modelového roku 2020, automatickou prevodovkou DSG a ľavostranným riadením.
Ich vnútornou kontrolou bolo zistené, že sa doska pedála, o ktorú sa pri brzdení opiera noha vodiča, môže za určitých okolností deformovať alebo dokonca úplne oddeliť/zlomiť. "Zvolávame vozidlá, aby sme pedál skontrolovali a v prípade potreby ho vymenili," znelo vtedy oficiálne vyjadrenie VW.
Podľa nedávno zverejnených informácií českého portálu Svolavacky.cz má však zvolávacia akcia nakoniec oveľa väčší rozmer. Postihnutých totiž môže byť celkom až 63 328 vozidiel a to nielen modelov značky VW, ale značiek postatne väčšej časti koncernu.
Problém sa teda dotýka i Audi, Seatu, či Škody, rovnako áut modelového roku 2020 vybavených automatickou prevodovkou DSG. Podľa nemeckého Spolkového úradu pre motorovú dopravu (KBA) je na vine chybný zváraný spoj.
V rámci zvolávacej akcie môže byť v prípade potreby v autorizovanom servise vymenený celý brzdový pedál. Podľa vyjadrenia výrobcov nie sú v súvislosti s týmto problémom doteraz známe žiadne škody ani nehody.
V Audi sa problém týka celosvetovo 7 389 modelov Q2 a Q3, pričom Seat si potom musí posvietiť na 3 723 modelov Ateca a Tarraco. Škoda Auto musí zvolať až 14 097 zákazníkov, ktorí si kúpili obľúbené športovo-úžitkové modely Karoq a Kodiaq.