Presun z bodu A do bodu B by nikdy nemal byť nudný alebo fádny, tvrdí kórejská automobilka Hyundai v súvislosti so sloganom jej športovej divízie N. Tá svet ohúrila ešte v roku 2017 uvedením svojho úplne prvého vysokovýkonného sériového cestného automobilu menom Hyundai i30 N. Ostrý hatchback sa veľmi rýchlo dostal do povedomia verejnosti i fanúšikov takzvaných hothatchov, pričom aj nás už počas prvého krátkeho zoznámenia a jázd na zahraničnom okruhu „posadil na zadok“.
Mnohí mali predsudky a pochybnosti o športovom výtvore z dielne tejto kórejskej značky – bez v zásade žiadnych podobných skúseností – no to všetko úvodné „N-ko“ zmietlo zo stola už po pár minútach jazdy. S čoraz výraznejším nástupom e-mobility a elektrifikácie svoju pozornosť športová divízia upriamuje aj mimo spaľovacie agregáty. Aktuálne svetu predstavila dvojicu konceptov, ktoré predznamenávajú budúcnosť podľa receptu značky.
Koncepty RN22e a N Vision 74 sú takzvané „rolling lab“, poskytujú tak reálny funčkný priestor, kde Hyundai testuje a preveruje svoje pokročilé technológie, aby ich mohol neskôr aplikovať na budúce produkčné modely.
RN22e spája dizajn úplne nového modelu IONIQ 6 a firemnú platformu Electric-Global Modular Platform (E-GMP), čím definuje nový štandard v oblasti vysokovýkonných elektrických vozidiel. N Vision 74 zasa kombinuje technológiu elektrických vozidiel s pokročilým systémom vodíkových palivových článkov a ide o prvý vodíkový hybrid značky.
Zostáva vám 78% na dočítanie.