Neberte to hanlivo či v zlom, no chystaná nová vlajková loď značky s označením Kia EV9 vyzerá z niektorých uhlov trochu ako kontajner na kolesách. A do príchodu Mercedesu EQG to bude nepochybne jeden z najhranatejších elektromobilov na svete. O existencii tohto auta však už vieme relatívne dlho.
Kórejci avizujú jeho vývoj i pripravovaný nástup na trh takmer rok a dokonca nás nedávno pustili aj do interiéru rovnomenného konceptu, ktorý predznamenal jeho príchod. Dnes navyše poznáme i termín jeho premiéry a musíme uznať, že je to celkom slušná rýchlovka.
Sú totiž koncepty, ktorým to do výroby trvá päť až šesť rokov. Niekedy i dlhšie. Kia však celkom pohla kostrou, jej veľké elektrické SUV EV9 totiž bude v sériovej podobe predstavené už na začiatku budúceho roka, teda zhruba 15 mesiacov po svetovej premiére rovnomennej štúdie.
To samozrejme neznamená, že v Kórei žijú kúzelníci. Jednoducho koncern najprv začal s vývojom produkčného auta a až o niečo neskôr postavil koncept, aby zákazníci aspoň približne tušili, čo sa vôbec varí v zákulisí. Aj tak však boli konštruktéri celkom rýchli, to sa uprieť nedá.
Kia priznáva, že jej novinka vznikala 44 mesiacov, teda zhruba tri a trištvrte roka. Takáto „blesková“ akcia bola možná aj vďaka tomu, že EV9 je postavená na modulárnej platforme E-GMP, známej okrem iného z elektrického modelu EV6, ktorá zamestnancom vo výsledku ušetrila hromadu času.
Čo asi trochu zamrzí, je fakt, že sériové vozidlo zrejme prišlo o tie výrazne profilované predné i zadné blatníky a namiesto nich bude mať EV9 pomerne obyčajne tvarované kolmé boky. Teda nie úplne, ale maskované testovacie prototypy niečo také nateraz naznačujú.
Ich fotografie zverejnila samotná automobilka, aby nás upozornila jednak na finišujúce testy vo výskumnom a vývojovom centre v kórejskom Namyangu a tiež na blížiacu sa premiéru. Konkrétnejšie informácie alebo čísla však zatiaľ nečakajte.
Kia obmedzila svoju tlačovú správu na všeobecné floskuly o „neúprosnom a vyčerpávajúcom overovacom programe na dráhe i v drsnom teréne či pri brodení vo vode“, aspoň tak máme v inej pasáži potvrdené, že auto bude dostupné i s pohonom oboch náprav.
Kórejci tiež pripomínajú, že pôjde o ich vlajkovú loď, takže auto bude mať na dĺžku okolo päť metrov a rázvor 3 100 milimetrov, čo je o 20 centimetrov viac v porovnaní s modelom EV6. Vychádzame však z údajov konceptu, takže uvedené hodnoty sa ešte môžu vo výsledku mierne odlišovať.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.