Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto si nechala na Úrade priemyselného vlastníctva registrovať dve nové mená pre svoje modely. Vyplýva to z vyhľadávacieho formulára ochranných známok úradu, nové názvy je možné nájsť pod číslami prihlášok 581093 a 581094.
Zatiaľ čo ešte pred niekoľkými hodinami však mohla byť vysvetlením príprava názvov nových elektrických modelov, ktoré Škoda v blízkej budúcnosti chystá, aktuálne vyjadrenie hovorcu českej značky situáciu uvádza na pravú mieru. Nové modely Škody Auto sa Sharyaq a Prediaq menovať nebudú. Názvy, ktoré si Škoda nechala registrovať na Úrade priemyselného vlastníctva, sa týkajú propagačných aktivít spojených s chystanými jesennými zápasmi zámorskej NHL v Prahe. ČTK to povedal hovorca Škoda Auto Pavel Jína.
"Hokej patrí k základným pilierom sponzoringovej stratégie značky Škoda a preto ani pri tejto akcii nebude chýbať. Dneškom štartuje roadshow po mestách a špeciálne upravené vozidlá budú k videniu aj v deň zápasov pred O2 Arénou," povedal Jína.
Práve špeciálne upravené vozidlá pri príležitosti zápasov NHL v Prahe ponesú mená Sharyaq a Prediaq. Špekulácie, že by mohlo ísť o názvy chystaných noviniek z dielne automobilky sa tak nepotvrdili. Pravdou je, že dvojica mien, ktoré si mladoboleslavská značka nechala zapísať, skutočne spadajú do rodinky športovo-úžitkových vozidiel značky s charakteristickým písmenom Q. Sharyaq a Prediaq však budú iba „hokejové prezývky“ modelov Enyaq iV a Kodiaq.
Nový ročník NHL začne v piatok 7. októbra duelom Nashvillu so San Jose v pražskej O2 aréne so začiatkom o 20:00 SEČ a o deň neskôr tam v rovnakom čase nastúpi Predators a Sharks k druhému stretnutiu. Práve na zápas Predators a Sharks odkazujú názvy reklamných vozidiel Škoda. NHL do pražskej O2 arény zavíta štvrtýkrát, prvýkrát to bolo v októbri 2008.
Škoda už skôr uviedla, že do roku 2026 uvedie na trh tri nové čisto elektrické modely a ďalšie budú nasledovať. Predobraz sedemmiestneho zástupcu, ktorý bude na pohon využívať výhradne elektrickú energiu, ukázala nedávno štúdia Vision 7S.
Ako prvá spadá do nového dizajnového jazyka Modern Solid maskou Tech-Deck Face, ktorá moderným spôsobom napodobňuje známu masku chladiča vozidiel, pričom je výrazne plochejšia a širšia ako doterajšia maska chladiča. Rebrá sú nahradené tmavým sklom, ktoré zakrýva senzory vozidla.
Model je doplnený aj robustnou spodnou časťou karosérie a aerodynamickými líniami strechy, ktoré zabezpečujú vo výsledku i nízku spotrebu auta. Čisto elektrické SUV ponúka veľkorysý priestor až pre sedem cestujúcich a mnoho pre značku typických Simply Clever užitočných prvkov. Vozidlo na báze modulárnej platformy pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má batériu s kapacitou 89 kWh, ktorá umožňuje dojazd viac ako 600 kilometrov a dobíjanie až 200 kW.
Podiel čisto elektrických vozidiel na predajoch značky má v Európe do roku 2030 vzrásť na viac ako 70 percent. Automobilka Škoda Auto kvôli tomu investuje v nasledujúcich piatich rokoch ďalších 5,6 miliardy eur do elektromobility a 700 miliónov eur do digitalizácie.
Vlani firma uvádzala, že chce do piatich rokov do elektromobilov investovať 1,4 miliardy eur, teda štvrtinovú čiastku. Ako prezradil v nedávnom rozhovore nový šéf automobilky Klaus Zellmer, počas piatich rokov uvedie Škoda elektromobil v kategórii malých vozidiel, ďalej kompaktné elektrické SUV a tiež sedemmiestny rodinný automobil.
Konkrétnu predstavu sedemmiestneho elektrického SUV ponúka spomínaná štúdia Vision 7S. Ďalšie elektromobily budú nasledovať do roku 2030. Škoda Auto tento rok za prvý polrok dodala zákazníkom v celom svete 360 600 áut, čo je medziročný pokles o 30 percent. Prevádzkový zisk klesol na 676 miliónov eur z vlaňajších porovnateľných 974 miliónov eur.
Pokles spôsobili hlavne vyššie náklady na výrobu a nepriaznivý vývoj výmenných kurzov. Na výsledky má vplyv aj rusko-ukrajinský konflikt. Tržby za január až jún zostali v medziročnom porovnaní takmer bez zmeny a predstavovali 10,2 miliardy eur.
V rámci príchodu novej indentity značky bude vo farebnom prevedení Škoda Auto po novom používať dva rôzne odtiene zelenej: smaragdovú a elektricky zelenú. V prieskumoch si ich mnohí respondenti spájali s ekológiou, udržateľnosťou a elektromobilitou. Nová firemná identita bude postupne zavádzaná na všetkých platformách – najskôr v informačných a komunikačných materiáloch a od roku 2024 sa začne objavovať aj na novo uvádzaných modeloch.
Nový dizajn sa premietne do infotainmentu a ďalších prvkov vozidiel škodovky. Súčasťou modernizácie budú aj dizajnové úpravy prevádzok autorizovaných partnerov. Vo fáze prechodu na e-mobilitu však značka posilňuje aj svoje produktové portfólio spaľovacích motorov a v druhej polovici budúceho roku predstaví novú generáciu modelov Superb a Kodiaq. V roku 2024 bude nasledovať aj modernizovaná Octavia.