StoryEditor

Škoda nedávno odhalila utajovanú verziu modelu Yeti. Do výroby sa nikdy nedostala

02.11.2022, 14:22
  • Škoda Yeti sa vyrábala v rokoch 2009 až 2017 a zákazníkov si podmanila svojou praktickosťou i outdoorovým vzhľadom.
  • S modernizáciou sa dokonca modelový rad dostal aj na čínsky trh, spolu s niekoľkými špeciálnymi úpravami.
  • Vzhľadom na popularitu Škody Yeti sa dokonca uvažovalo aj nad ďalším karosárskym variantom. Nakoniec skončil iba ako koncept.

Škoda Yeti patrí dodnes medzi pomerne vyhľadávané kúsky z produkcie mladoboleslavskej automobilky. Ľahko sa dá nazvať i prvým novodobým „SUV“ českej značky, hoci oficiálne túto pozíciu zastáva podstatne väčší a neskôr predstavený Kodiaq. Aj napriek tomu sa však nedá modelu Yeti odoprieť, že skutočne niesol niektoré jasné prvky športovo-úžitkových vozidiel alebo crossoverov.

Z radu Yeti, ktorý sa dočkal iba jedinej generácie a jedného omladenia, sa predalo v jeho výrobných rokoch 2009 až 2017 nemalých vyše 630-tisíc kusov. Spájal v sebe nafúknutejšiu karosériu, poskytujúcu o niečo väčšiu priestrannosť než dovtedajšie modely značky týchto rozmerov, pričom za pomoci vyššie posadeného podvozku sa nebál ani občasných výletov mimo spevnených ciest.

V čase premiéry išlo zatiaľ len o dizajnové cvičenie, štúdia nadväzovala na predchádzajúci koncept ROOMSTER a rozvíjala určité časti zamýšľaného vizuálneho jazyka značky Škoda. Reakcie odbornej a laickej verejnosti na nový koncept boli však veľmi priaznivé, preto začala automobilka pripravovať sériovú verziu.

Hneď dva predsériové koncepty

FInálnej výrobnej verzii predchádzali celkom dva koncepty, jeden pomerne klasický a druhý s odvážnou plátennou skladacou strechou a odnímateľnou časťou strechy nad prednými sedadlami.

Model Yeti v prípade oboch konceptov ukazoval množstvo zaujímavých, šikovných a praktických riešení, o ktorých konštruktéri v tom čase uvažovali. Štúdie napríklad mali len jeden stierač ukrytý v pravom čelnom stĺpiku, piate dvere boli dvojdielne a spodná časť, ktorá sa sklopila do roviny s podlahou, mohla slúžiť ako lavica na sedenie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-27 09:10:00 - Feat.: 1 - Title: Sila v praktickom balení. Škoda predstavila svetu nový najvýkonnejší model značky 02 - Modified: 2022-10-19 10:17:47 - Feat.: 1 - Title: Dobrý diesel ešte nevymrel. Rodinné SUV Škody je auto „zo starej školy“ na každý deň 03 - Modified: 2022-10-07 11:23:01 - Feat.: 1 - Title: Úsporné jazdené auto so spotrebou okolo troch litrov? Toto sú najdostupnejšie na trhu 04 - Modified: 2022-09-30 11:35:00 - Feat.: 1 - Title: Dokážte v kvíze, že ste automobilový expert. Spoznáte logá menej známych výrobcov áut?
01 - Modified: 2024-12-22 07:56:09 - Feat.: - Title: Ohnivá rieka zaplavila whiskey Dublin. Tragédia si vyžiadal mnoho obetí, každá zomrela na otravu alkoholom 02 - Modified: 2024-12-22 07:15:00 - Feat.: - Title: Polievka z vrany, v čase pôstu aj bobor. Na šľachtických stoloch boli kedysi pokrmy, ktoré by sme dnes nejedli 03 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 04 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 05 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 13:30