StoryEditor

Kuriózna porucha tempomatu uväznila vodiča v aute. Jazdil, kým mu nedošlo palivo

12.12.2022, 11:35
  • Scénka ako z filmového trháku sa udiala v čínskej provincii Chu-nan, kde vodič riešil poruchu tempomatu na modeli Haval H6.
  • Crossover patrí medzi najpredávanejšie na tamojšom trhu a diaľnicou sa takmer nekontrolovateľne rútil rýchlosťou sto kilometrov za hodinu.
  • Ako sa podarilo situáciu šialeného príbehu vyriešiť? 

V súčasnosti sú už automobily preplnené elektronikou, bezpečnostnými i asistenčnými systémami, ktoré vodičovi nepochybne spríjemňujú cestovanie a robia samotnú jazdu menej rizikovou. Prinášajú so sebou však aj odvrátenú stránku – otáznu spoľahlivosť i bezpečnosť. Paradoxne.

Voči starším modelom je tu totiž podstatne viac súčiastok, ktoré môžu vypovedať svoju funkciu a poslať majiteľa s vozidlom do servisu. Teda, v tom lepšom prípade, v tom horšom sa vozidlo možno stane nepoužiteľným. Faktom ďalej zostáva aj zvyšujúce sa zaslepené spoliehanie šoférov výhradne na pridružené systémy, od ktorých očakávajú často väčšiu dávku asistencie, než tieto funckie reálne dokážu poskytovať. 

Scéna, ktorá sa odohrala v čínskej provincii Chu-nan, je ako vystrihnutá z filmu Nebezpečná rýchlosť:

Ukázalo sa to napríklad už niekoľkokrát u vozidiel americkej spoločnosti Tesla, ktorá vo svojich elektromobiloch využíva systém takzvaného Autopilota. Ide o pokročilejší adaptívny tempomat, avšak mnoho majiteľov si zdanlivo myslelo, že Autopilot dokáže viesť vozidlo sám a to bez akéhokoľvek zásahu či upriamovania pozornosti zo strany vodiča. Aj to stále za súdnymi procesmi so značkou, aby označenie systému zmenila na „menej zavádzajúce“.

Treba si jednoducho uvedomiť, že dnešné vozidlá síce disponujú čoraz modernejšími funkciami, ktoré nás zdanlivo zbavujú zodpovednosti a znižujú nutnú mieru našej pozornosti, no stále sú to len doplnkové systémy, ktoré nemusia fungovať za každých okolností stopercentne. A v našich testoch sa s tým stretávame pomerne často, hoci ide napríklad o čítanie čiar na cestách, čítanie dopravných značiek a podobne. O niečo horšie na tom bol údajne čínsky vodič tamojšieho veľmi obľúbeného domáceho crossoveru Haval H6.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 52% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-12-09 18:18:59 - Feat.: 1 - Title: Naozaj si myslíte, že ste príkladný vodič? Otestujte sa v kvíze, ktorý vám pomotá hlavu 02 - Modified: 2022-12-08 09:02:56 - Feat.: 1 - Title: Prvý európsky štát má na stole návrh zákazu jazdy elektromobilov. Kvôli nedostatku energie 03 - Modified: 2022-12-07 10:37:58 - Feat.: 1 - Title: Poznáme modely, ktoré zabojujú o titul Auto roka na Slovensku. Máte svojich favoritov? 04 - Modified: 2022-12-06 16:26:51 - Feat.: 1 - Title: Kde sú v Európe povinné zimné pneumatiky? Pozor, hĺbka dezénu sa v krajinách odlišuje 05 - Modified: 2022-12-02 13:28:29 - Feat.: 1 - Title: Bližšie k mobilite budúcnosti? Mercedes už v Nemecku legálne zaparkujete bez vodiča
01 - Modified: 2024-10-10 09:00:00 - Feat.: - Title: Suzuki má výnimočný hatchback. Najnovšia generácia jazdí v meste aj pod štyri litre 02 - Modified: 2024-10-10 09:16:28 - Feat.: - Title: Čína sa tvári ako atraktívny partner, ale usiluje sa o úpadok demokracie, tvrdia české tajné služby 03 - Modified: 2024-10-10 08:12:37 - Feat.: - Title: Čínska automobilka montuje v Rusku autá. Slúžia na to bývalé továrne západných značiek 04 - Modified: 2024-10-09 18:00:00 - Feat.: - Title: Nemecké firmy dúfajú v reštart čínskej ekonomiky. Ani ten im však nemusí pomôcť 05 - Modified: 2024-10-09 16:00:00 - Feat.: - Title: Juhoamerický „Kuvajt“: Spojené štáty v Guyane pumpujú ropu, celá krajina však patrí Číne
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
10. október 2024 13:36