Elektromobilita rozdelila verejnosť na dva tábory. Niektorí elektrické vozidlá zastávajú a vidia v nich potenciál, ďalší zas nad elektropohonom lámu palicu a je to podľa nich iba umelá slepá ulička. Nech patríte k fanúšikom e-áut alebo nie, jedno je jasné, stávajú sa čoraz väčšou súčasťou automobilového sveta dneška a výrobcom dávajú obrovský priestor pre kreativitu.
Ide najmä o špecializované platformy, ktoré boli vyvinuté práve pre elektrické autá a dizajnérom i konštruktérom poskytujú výrzane väčšiu voľnosť, než je tomu u konvenčných modelov. Elektrická sústava je výrazne kompaktnejšia, dá sa s ňou ľahšie pracovať a kombinovať. Aj preto majú v súčasnosti už často vozidlá dva a viac elektromotorov. Jeden poháňa prednú a druhý zadnú nápravu.
Švédska automobilka Volvo aktuálne informuje o modernizácii svojich obľúbených kompaktných elektro-SUV modeloch XC40 Recharge a C40 Recharge. A práve s odkazom na možnosti elektrickej platformy sa podarilo výrobcovi nielen zvýšiť dojazd vozidla, ale taktiež zasiahol aj do samotnej koncepcie pohonu. Mimo štvorkoliek totiž z pohonu prednej nápravy po 25 rokoch presedlal na roztáčanie zadných kolies.
„Tieto aktualizácie sú ďalším veľkým krokom v našom úsilí, ktorého cieľom je stať sa do roku 2030 výrobcom plne elektrických automobilov,“ uviedol Javier Varela, prevádzkový riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa značky Volvo. „Dojazd a čas nabíjania sú pre čoraz väčší počet našich zákazníkov novými kľúčovými faktormi a vďaka týmto vylepšeniam sú naše plne elektrické modely ešte atraktívnejšie, ako boli.“
Zostáva vám 70% na dočítanie.