V roku 2020 mladoboleslavská automobilka predstavila svetu svoj vôbec prvý, od podlahy ako batériové vozidlo konštruovaný, elektromobil Enyaq iV. Model stojí na koncernovej podvozkovej platforme MEB pre elektrické autá Volkswagenu, dizajnom vychádza z konceptu Vision E a vo svojich útrobách môže disponovať jedným i dvoma elektromotormi – od toho sa následne i odvíja, či pôjde o zadokolku alebo o verziu s pohonom oboch náprav. Netrvalo dlho a Škodu Enyaq iV, po veľmi pozitívnom prijatí verejnosťou, doplnil v portfóliu značky variant s štýlovo tvarovanou strechou na štýl kupé.
Enyaq Coupé iV sa dokonca predstavil svetu v najostrejšej verzii RS, čo zároveň bol prvý elektrické model z tejto športovejšie orientovanej rodiny automobilky. Model svojim debutom získal titul najdrahšej, najvýkonnejšej a pre mnohých i najkrajšej sériovej škodovky, aká bola kedy vyrobená. Teraz sa však latka posúva ďalej, je tu Škoda Roadiaq. Český výrobca koncom minulého týždňa totiž odhalil podobu horúcej novinky z dielne značky, ktorá v jej ponuke nemá obdobu a vychádza práve z plne elektrického modelu Škoda Enyaq iV.
Zaujať má najmä digitálnych nomádov, teda ľudí, ktorí pracujú najmä v digitálnom priestore a svoju „kanceláriu“ majú kdekoľvek na cestách – presúvajú sa. Tomuto typu zákazníkov bola Škoda Roadiaq dokonale prispôsobená, treba však dodať, že akýkoľvek záujemcovia majú v podstate smolu. Vznikol totiž iba jediný kus na svete, podpísaní sú pod ním študenti Strednej odbornej školy Škoda Auto v Mladej Boleslavi a do sériovej výroby či predaja, hoci na to predpoklady i vypracovanie má, nikdy nezamieri. HN si novinku mohli medzi prvými pozrieť aj naživo.
Zostáva vám 81% na dočítanie.