Vývoj elektromobilov ide mimoriadne rýchlo vpred, a zatiaľ čo pred niekoľkými rokmi boli určené najmä do mesta, keďže dojazdom príliš neohúrili, dnes dokážu bežne absolvovať na nabitie aj viac ako 400 či 500 kilometrov. A to už je hodnota, s ktorou sa určite dá na každodennej báze fungovať. Ak k tomu pripočítame rýchle nabíjanie, keď sa z 10 na 80 percent kapacity batérie bez problémov dostanete asi za polhodinku, elektromobily si fanúšikov začínajú predsa len rýchlo získavať.
Samozrejme, stále sa nájdu aj obmedzenia, s ktorými je potrebné pri kúpe elektromobilu rátať, a na dlhé trasy bude najbližšie roky zrejme stále najvýhodnejší automobil s naftovým pohonom. Automobilky však usilovne pracujú na tom, aby sa im podarilo najneskôr od roku 2030 až 2035 (keď vstúpi do platnosti nariadenie, ktoré zakazuje predaj áut bez nulových emisií alebo fungovania na syntetické palivá) ponúkať plne elektrické vozidlá, ktoré si budú môcť ľudia nielen dovoliť, ale taktiež aby im poskytli dostatočne použiteľné vlastnosti/parametre.
Priblížiť sa k tomu plánuje skupina Stellantis, ktorá združuje značky ako Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram či britský Vauxhall (Opel). Tá aktuálne svetu predstavila úplne novú globálnu podvozkovú platformu pre elektromobily s označením STLA Medium, ktorá je prvá z celkovo štyroch plánovaných a má poskytnúť budúcim modelom najlepší dojazd vo svojej triede, výkon, čas nabíjania, účinnosť i cenovú dostupnosť a radosť z jazdy. Podľa Stellantisu má byť na platforme možné vyrobiť až dva milióny vozidiel ročne v niekoľkých závodoch po celom svete, počnúc od tohto roku v Európe.
Zostáva vám 61% na dočítanie.