Horúca novinka – Lexus LBX – má za úlohu zaujať najmä mladšiu klientelu, no vyhýbať sa jej určite nebudú ani zákazníci, ktorý túžia po kompaktnejšom druhom vozidle do rodiny alebo im jednoducho vyhovujú práve rozmerovo menšie a obratnejšie modely.
Hoci ide o najmenšieho zástupcu segmentu SUV v portfóliu výrobcu, prvý model vyvíjaný špeciálne s ohľadom na európsky trh a prvý model na platforme GA-B pre malé autá, schopnosťami i luxusom v kabíne dokáže konkurovať aj hierarchicky vyššie postaveným vozidlám značky.
Bez kompromisov
LBX ponúka zovňajšok atraktívny už na prvý pohľad, no s možnosťou obohatenia aj o dvojfarebné lakovanie, ktoré opticky model zníži. Kolesá s priemerom až 18 palcov v rohoch karosérie či zástup najmodernejších bezpečnostných a asistenčných systémov? To všetko spraví z kompaktého SUV Lexusu sympatického drobca najmä do úzkych mestských uličiek.
V kabíne je možné vyberať z prémiovej semianilínovej kože alebo môžete dať pokojne i prednosť prevedeniu bez použitia živočíšnych materiálov, teda vypracovanie so syntetickou kožou a materiálmi. Aj tu vplýva na príjemné a jednoduché ovládanie funkcií koncepcia interiéru Tazuna, spolu s 12,3-palcovým plne digitálny displejom pred vodičom, head-up displejom a centrálnou 9,8 palcovou obrazovkou najnovšieho systému Lexus Link Connect.
Na cestách poteší podpora bezdrôtového Apple CarPlay a káblového spojenia systému Android Auto, kufor s objemom 332 litrov (pre modely s pohonom predných kolies), dostatok miesta pre vzadu sediacich či kvalitné vypracovanie, ako sa na modely Lexus patrí.
Životný štýl zákazníkov môžu teraz odrážať špecifické výbavy, vychádzajúce zo šiestich atmosfér: základná LBX/Elegant a Relax s uhladeným a konzervatívnejším vzhľadom, Emotion a Cool preferujúc športovejší, dynamickejší charakter alebo vrcholné vyhotovenie Original Edition pre najnáročnejších, dostupné však iba prvého pol roka od spustenia výroby.
Ticho, agilita a úspora
Lexus LBX poháňa nová generácia hybridno-elektrického ústrojenstva, ktoré bez nutnosti dobíjania prináša úsporu a dostatok výkonu. Skladá sa z 1,5-litrového benzínového trojvalca a prítomný je tiež bipolárny nikel-metal-hydridový (NiMH) akumulátor s nízkym odporom a vysokým výkonom, ktorý zabezpečí krátku jazdu aj na čistú elektrinu a v absolútnom tichu.
Dva generátory elektromotora sú umiestnené na samostatných hriadeľoch a systém ponúkne celkový výkon 136 koní a 185 Nm. Pre náročnejších je možné model vybaviť elektronickým pohonom všetkých kolies Lexus E-Four s prídavným elektromotorom na zadnej náprave, asistujúcim pri rozjazde, v zákrutách a na náročnejšom povrchu. LBX je prvý model skonštruovaný na platforme globálnej architektúry Lexus GA-B pre malé vozidlá, ktorá poskytuje výhody nízkeho ťažiska, širokého rozchodu kolies, krátkych previsov a mimoriadne tuhej karosérie.
Ide o rovnaký základ ako pri Toyote Yaris Cross, no s miernymi zmenami, rázvorom predĺženým o 20 mm, skrátenými prevismi a rozšíreným rozchodom kolies pre prvotriedne jazdné vlasnosti. Tie podporuje i špeciálne odpruženie, dodatočné výstuhy a dizajnové riešenia dostupné len pre Lexus LBX. Pre zaistenie čo najlepšieho pocitu z jazdy bola čo najviac znížená jazdná poloha šoféra (o 15 mm oproti Yaris Cross), čo prináša pocit a polohu za volantom podobnú, ako pri šoférovaní sedanu či hatchbacku. Na svoje si teda vo výsledku prídu aj zákazníci, ktorí primárne po SUV netúžili alebo mali obavy z jazdného prejavu auta „s vyšším podvozkom a konštrukciou“.