Označenie Colt je pre japonskú značku s troma diamantmi v znaku legendárne a jeho história siaha (ako súčasť mien modelov) prakticky až do 60. rokov. Prvá generácia „čistokrvného“ Mitsubishi Colt však zažila v Európe premiéru až v roku 1978 a v rámci doposiaľ šiestich generácií sa predalo cez 1,2 milióna týchto kompaktných mestských vozidiel pre rodiny.
Po niekoľkoročnej pauze sa teraz Colt vracia do ponuky výrobcu a to vo svojej siedmej generácii. Ak vám však už na prvý pohľad pripomína Renault Clio, nie ste ďaleko od pravdy. Colt sa totiž vracia v štýle „rebadging-u“, kedy ako súčasť aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi využíva na svoju existenciu práve nové francúzske Clio, len s niekoľkými odlišnými detailmi.
Medzi nimi, pochopiteľne, vlastné logo Mitsubishi (vpredu, vzadu a na volante) či jemne upravenú masku chladiča. V každom ďalšom ohľade je to dvojča Renaultu Clio, čo vo výsledku ušetrí automobilky výrobné náklady. Colt pritom nie je jediným prebratým a preznačkovaným modelom v súčasnej ponuke Mitsubishi, minulý rok sa rovnako predstavila nová generácia ASX, vychádzajúca z Renaultu Captur.
Japonci chcú touto cestou využiť lojalitu svojich doterajších zákazníkov (za vernosť ponúka zľavy) a zároveň chce prikladať dôraz na technologickú vyspelosť a bezpečnosť. Novinka bola navrhnutá pre európske trhy a prináša najnovšie technológie pohonu i vyspelé systémy a komfortné prvky výbavy. Predaj sa spustil v januári 2024 a tak už poznáme aj oficiálne slovenské ceny.
Zostáva vám 71% na dočítanie.