Vo viac ako storočnej histórii automobilizmu sa stalo len párkrát, že značka zmenila svoje meno. Z tých najvýznamnejších zmien sme si spomenuli akurát na Laurin&Klement (Škoda), Datsun (Nissan) a EMW (BMW), možno ešte Horch (Audi). To všetko však bolo ešte „v praveku“, v dobách predinternetových. Dnes, keď je zemegula omotaná drôtmi siete i sociálnych médií a globálne povedomie o značkách je veľmi silné, je zmena mena automobilky veľmi odvážnym a náročným krokom.
Vlani Ssangyong vyrobil 120-tisíc áut a 55-tisíc z nich vyviezol (z toho do Európy 22-tisíc, tento rok sa chcú dostať na 35-tisíc), do roku 2026 sa chce pritom dostať na celkový objem produkcie až 320-tisíc áut. Zo Ssangyongu (kórejsky dvojitý drak) je po novom KG Mobility, skrátene KGM. To odkazuje na to, že patrí do kórejského megakoncernu KG s 20 divíziami s obrovským rozsahom od oceliarní, cez chemičky, finančníctvo, po noviny a kaviarne.
Korene čebolu, ako sa takým koncernom v Kórei hovorí, siahajú do roku 1985. KG zachránil v septembri 2022 Ssangyong od krachu, zatiahol dlhy a teraz začína novú éru pod značkou, ktorú máme chápať aj ako skratku „Kórea Genuinely Made“ (dá sa to chápať napríklad ako „originálny kórejský výrobok“).
Ako informuje portál iDNES.cz, zmena názvu veľmi nehrá do kariet českému importérovi značky, ktorému sa z mena Ssaangyong podarilo urobiť na trhu úspešný brand. V Česku sa predá až desatina všetkých ssangyongov v Európe (vlani 3,5 tisíc), český importér je tak najlepší v Európe a jazdia sem na povinné exkurzie nariadené z Kórey zástupcovia nemeckého dovozcu, aby sa priučili, ako sa to má robiť.
Za nečakaným úspechom stojí Petr Škutina, manažér so zámorskými skúsenosťami vo farbách Škody priznáva, že taký úspech sám nečakal. Teraz sa teda musí popasovať s tým, že má verejnosti značka Ssangyong zmiznúť z očí. Petr Škutina teda dohovoril s automobilkou akúsi prechodnú fázu, v ktorej autá ponesú označenie „Ssangoyng by KGM“.
Podobný postup sa uplatnil aj pre slovenský trh, kde začal Ssangyong vystupovať pod týmto spojením. Avšak sú trhy, kde nastal alebo nastane veľký tresk, a zákazníci si kupujú KGM Tivoli, alebo KGM Torres; napríklad Švajčiarsko či Nórsko.
Zostáva vám 72% na dočítanie.