Slovenské zastúpenie Toyoty ešte minulý rok informovalo o spustení zaujímavého projektu, ktorým v spolupráci so Slovakia Ringom a Centrom bezpečnej jazdy v Orechovej Potôni v podstate nahrádza „povinnosti štátu“. Snaží sa priložiť pomocnú ruku k dosiahnutiu nižšieho počtu nehôd na cestách, k správnej prevencii či učení začiatočníkov za volantom. A to zadarmo.
Práve mladí vodiči totiž podľa údajov z roku 2022 stoja za veľkým množstvom nehôd na Slovensku – ide však o mladých skúsenosťami, nie samotným vekom. Podľa štatistík Prezídia Policajného zboru SR sú najväčším rizikom vodiči, ktorí získali vodičské oprávnenie pred dvoma až piatimi rokmi.
Toto sú najčastejšie chyby mladých vodičov, ktoré za volantom auta robia:
Prvý rok po získaní vodičského preukazu sú totiž šoféri na cestách opatrnejší a aj preto štatistiky neukazujú zásadne vysokú účasť na nehodách. To príde po roku, kedy si začínajú veriť, majú klamlivo pocit dostatočných skúseností a ovplyvniť ich môže i okolie – kamaráti. Navyše, autoškoly riešia skôr teoretické a základné znalosti, nie praktické zvládanie neštandardných situácií.
Druhý až piaty rok po absolvovaní autoškoly tak podľa štatistík z roku 2022 spôsobili mladí vodiči až pätinu nehôd (20,54 percenta), pomôcť môže dodatočný kurz pod dohľadom odborníkov, kedy sa vodiči začiatočníci naučia správne reagovať na nečakané podnety a úspešne sa vyhnúť zrážke či zmierniť následky neodvrátiteľnej nehody.
Rok od spustenia projektu Bezpečne s Toyotou, odkedy kurzom prešlo už 200 začiatočníkov, prezradila automobilka zaujímavé štatistiky. Inštruktori z Centra bezpečnej jazdy identifikovali počas špeciálnych kurzov pre čerstvých vodičov niekoľko chýb, ktorých sa táto skupina najčastejšie dopúšťa. Ich prehľad si môžete prezrieť v galérii vyššie.
Kurzy zdarma pokračujú. Stačí sa registrovať
Keďže projekt sa spustil iba v septembri 2023, spomínané dve stovky „absolventov“ sú slušný výsledok a zároveň jasná pozitívna spätná väzba, že niečo podobné na Slovensku je naozaj potrebné a začiatočníci o to majú záujem. Kapacita je však obmedzená. Počas jarnej časti kurzov tak dáva Toyota príležitosť ďalším 140 záujemcom z rizikovej vekovej kategórie a ďalších 140 bude mať príležitosť aj na jeseň tohto roka.
Zostáva vám 57% na dočítanie.