Za posledné roky sa ich zastúpenie na európskom trhu výrazne rozrástlo a svojimi agresívnymi cenovými ponukami konkurujú neraz oveľa drahším „domácim“ výrobcom automobilov. Čínske značky zažívajú rozmach najmä v oblasti elektromobility, hoci zatiaľ sa o masívnych predajoch (aspoň v prípade Slovenska) hovoriť nedá.
Zákazníci nateraz stále preferujú skôr osvedčené automobilky, u ktorých majú nepochybne väčšiu istotu v dostupnosti a poskytovaní certifikovaného servisu, no zároveň vo všeobecnosti zrejme nie sú príliš otvorení novým hráčom na trhu. To sa však môže v priebehu niekoľkých rokov zmeniť, najmä ak bude cenová stratégia čínskych značiek pokračovať rovnakým smerom.
Pozrite si chystanú novinku Avatr 15, ale aj luxusných súrodencov v podobe Avatr 11 a 12:
Za podobnú alebo aj menšiu sumu totiž získate bohatšiu výbavu, hierarchicky vyššie postavený model, pričom technológiami a osadenou technikou sa európskym (či iným zavedeným automobilkám) tie čínske dokážu vyrovnávať. V niektorých prípadoch ich dokonca prekonať – najmä v pomere cena/protihodnota.
Teraz hovorí o príchode na európske trhy ďalší čínsky výrobca, ktorý plánuje konkurovať najmä elektromobilom značky Tesla a to konkrétne v ponuke automobilky dostupnejšiemu Modelu Y. Ide o Avatr Technology, prémiovú značku, ktorá bola pôvodne založená v roku 2018 ako spoločný projekt Changan Automobile a známeho čínskeho startupu Nio. Neskôr sa však od automobilky z finančných dôvodov Nio dištancoval, náhradou bola spoločnosť zaoberajúca sa vo veľkom batériami elektromobilov CATL.
Zostáva vám 64% na dočítanie.