Automobilka Bugatti, fungujúca pod krídlami nemeckého materského koncernu Volkswagen, opäť ohúrila svet svojim najnovším počinom. Technickými parametrami, riešeniami a dizajnovými vychytávkami sa radí k tomu vôbec najlepšiemu, čo si dnes maximálne nároční zákazníci môžu kúpiť. Model Tourbillon však jasne čerpá aj z minulosti.
V roku 2004 znovuzrodená značka Bugatti transformovala svet automobilového výkonu a luxusu hyperšportovým vozidlom s výkonom prvýkrát na úrovni až 1 001 koní. Zrodil sa Veyron, za ktorého dizajnom stál dokonca slovenský dizajnér Jozef Kabaň. Po prvom cestnom aute s výkonom prevyšujúcim tisíc koní vystriedal v roku 2016 ďalší zaujímavý inžiniersky počin –prvé auto na svete s výkonom 1 500 koní – menom Bugatti Chiron.
Spomínané modely mali niečo spoločné, okrem vyznávania prvotriedneho športového ducha totiž v ich útrobách pracoval najpokrokovejší automobilový motor na svete: osemlitrový W16 agregát so štvoricou turbodúchadiel. Teraz, 20 rokov po tom, čo Bugatti doslova vynašlo hyperšportové auto, plánuje nanovo definovať koncept s úplne novým pohonným ústrojenstvom i platformou.
Interiér s jedinečnými prvkami
Novo odhalené Bugatti dostalo pomenovanie zo sveta hodiniek. Dôvodom je, že model po 20 rokoch nevyužíva typický motor W16 a tak sa už tradícia označenia po legendárnych pretekárskych jazdcoch Bugatti z minulosti už neuplatňuje. Namiesto toho bol zvolený názov Tourbillon ako dokonalé zapuzdrenie charakteru tohto auta. Tourbillon, francúzske slovo a jemný odkaz na francúzske dedičstvo Bugatti i domov v Molsheime, je hodinársky vynález génia narodeného vo Švajčiarsku žijúceho vo Francúzsku v roku 1801.
Zostáva vám 82% na dočítanie.