StoryEditor

Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku

02.10.2024, 12:00
  • Situácia automobilky Ford vo vzťahu k čínskym automobilkám sa už nedá popísať, akoby jej ušiel vlak.
  • Je na zlom nástupišti úplne iného nádražie, zatiaľ čo Čína mieri do cieľa. Nie je konkurenciou, ale existenčnou hrozbou.
  • Po návštevách Číny to tvrdí Jim Farley, generálny riaditeľ americkej spoločnosti Ford.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Absolútny pesimizmus u vrcholných manažérov, ktorí si ročne na odmenách prídu na obrovské peniaze, je vec nezvyčajná. Avšak generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Ford Jim Farley si práve takouto etapou prechádza. Počas inšpekčnej cesty totiž mohol nahliadnuť za červenú oponu automobilového priemyslu veľkej Číny. A čo tam uvidel, mu vraj spôsobilo nefalšovaný šok, píše iDNES.cz.

Čínu a jej automobilky už nevníma ako klasickú konkurenciu. Pretože konkurencia v zásade robí niečo podobné, zatiaľ čo sa snaží preraziť marketingom, cenou alebo kvalitou. Lenže Čína robí niečo úplne iné a postupuje pri tom úplne odlišne. Pracuje oveľa efektívnejšie a dosahuje výrazne lepšie výsledky.

image

Jim Farley, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Ford

FOTO: Ford

„Je to budíček, zrejme asi ten posledný,“ hovorí teraz Farley, ktorý o svojej ceste obsiahlo referoval v rozhovore pre Walll Street Journal. „Ak sa vo Forde ani teraz neprebudíme, budeme spať zrejme už naveky.“ Rovnako ako všetky ostatné automobilky, americké aj európske. A čo ešte čitateľom povedal?

BYD patrí k najväčším čínskym výrobcom, medzi najnovšími počinmi je aj model Shark: 

V zásade to, čo predniesol aj členom predstavenstva automobilky Ford. Že stratégia vyrábať „bokom“ pár elektromobilov, ale stále veriť, že hlavným produktom zostanú autá na benzín a naftu, vedie len k mnohomiliardovým stratám a hlavne drastickému oneskoreniu za skutočnou konkurenciou.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-30 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Čínsky crossover, ktorý si podmanil veľa Slovákov: Novinka má nadviazať na úspech 02 - Modified: 2024-08-07 12:27:30 - Feat.: 1 - Title: Poznáme kandidátov na titul Európske auto roka 2025. Nechýbajú ani čínske modely 03 - Modified: 2024-07-26 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ľudový hatchback ovládol Európu. Toto sú najpredávanejšie autá za prvý polrok 2024 04 - Modified: 2024-09-26 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Dobré riešenie neexistuje. Boj o clá na elektrické autá z Číny ešte nie je na konci 05 - Modified: 2024-07-15 12:14:00 - Feat.: 1 - Title: Nové čínske SUV, ktoré má veľký potenciál. Potrápiť má Škodu Kodiaq či Toyotu RAV4 06 - Modified: 2024-07-22 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Slovensko je na chvoste Európy, vyplýva zo správy SEVA. Elektromobilita u nás viazne
01 - Modified: 2025-02-03 13:15:00 - Feat.: - Title: Rusi ohodnotili spoľahlivosť áut na základe ich pôvodu a nájazdu. Na tie domáce zabudli 02 - Modified: 2025-02-03 11:04:43 - Feat.: - Title: Český operátor varuje pred nákupmi v čínskych e-shopoch. Je to riziko 03 - Modified: 2025-02-03 10:10:00 - Feat.: - Title: Počet elektromobilov na Slovensku stúpol o vyše 50 percent. Stále sme však na chvoste 04 - Modified: 2025-02-03 10:05:11 - Feat.: - Title: Panama neobnoví memorandum s Čínou o spolupráci v rámci Hodvábneho chodníka, chce zmierniť napätie s USA 05 - Modified: 2025-02-03 09:29:25 - Feat.: - Title: Veľká diera v sankciách v praxi: Ukázali, ako veľmi jednoducho si Rusi môžu kúpiť západné autá
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
03. február 2025 21:46