Na začiatku minulého storočia si zákazníci ešte jazdili kupovať autá priamo do továrne. Až neskôr automobilové firmy otvorili značkové predajne, ktoré zo strohých priestorov dorástli až do dnešných obrích dizajnových showroomov. Doba sa mení a aj automobilové značky sa musia adaptovať na nové trendy dnešnej digitálnej doby. Novým trendom sa stal predaj cez internet, čo výrazne posunula ďalej pandémia covidu.
Nie každému to však vyhovuje, auto totiž nie je bežná chladnička alebo práčka. Ale rovnaké je to aj s AI. Chatboti poháňaní umelou inteligenciou môžu zákazníkom pomôcť nájsť perfektné auto pre ich potreby a rozpočet a poskytovať podporu 24 hodín denne, sedem dní v týždni, podľa globálnej poradenskej firmy Simon-Kucher však tri štvrtiny zákazníkov stále preferujú kontakt s obchodníkmi z mäsa a kostí.
Auto sa síce nekupuje každý deň, ale návšteva strohej haly kdesi na periférii mesta nie je pre mnohých práve lákavou vidinou. Zato osobný prístup a menej formálna atmosféra, kedy si cestou z práce zájdete na kávu a pár slov, ich dokáže zaujať oveľa viac. Tieto miesta slúžia aj ako akýsi stretávací „meeting point“, píše iDNES.cz.
Automobilky preto prichádzajú s novými konceptmi mestského maloobchodu. Tuhý konkurenčný boj, ale aj príchod nových značiek na trh spôsobil, že je potenciálnym zákazníkom potrebné byť lepšie na očiach. Draví nováčikovia, ale aj tradičné značky sa tak všetkými spôsobmi snažia dostať bližšie k zákazníkom, prakticky až „pod nos“.
Nové koncepty mestských predajní
V posledných rokoch preto zažívajú boom malé značkové predajne v centrách svetových veľkomiest. V takom „urban store“ napríklad stojí iba jedno auto, ale o to viac sú zastúpené nové zobrazovacie metódy. Okrem tabletov a veľkoplošných projekčných stien sú to často aj okuliare s virtuálnou realitou, ktoré pomôžu klientovi ukázať ponúkané autá zo všetkých perspektív, vo všetkých farbách a so všetkými dostupnými príplatkovými prvkami.
Zostáva vám 72% na dočítanie.