StoryEditor

Nový trend v predaji automobilov. Pokojne aj bez áut, ale k zákazníkom až pod nos

10.02.2025, 11:10
  • Posledné roky zmenili pohľad na to, ako sa predávajú autá. Značky hľadajú nové spôsoby, ako zaujať zákazníkov.
  • Po novom zažívajú boom malé značkové, takzvané pop-up predajne v centrách svetových metropol.
  • V prípade luxusných značiek potom všetko smeruje k akýmsi umeleckým galériám a komfortným ateliérom.

Na začiatku minulého storočia si zákazníci ešte jazdili kupovať autá priamo do továrne. Až neskôr automobilové firmy otvorili značkové predajne, ktoré zo strohých priestorov dorástli až do dnešných obrích dizajnových showroomov. Doba sa mení a aj automobilové značky sa musia adaptovať na nové trendy dnešnej digitálnej doby. Novým trendom sa stal predaj cez internet, čo výrazne posunula ďalej pandémia covidu.

Nie každému to však vyhovuje, auto totiž nie je bežná chladnička alebo práčka. Ale rovnaké je to aj s AI. Chatboti poháňaní umelou inteligenciou môžu zákazníkom pomôcť nájsť perfektné auto pre ich potreby a rozpočet a poskytovať podporu 24 hodín denne, sedem dní v týždni, podľa globálnej poradenskej firmy Simon-Kucher však tri štvrtiny zákazníkov stále preferujú kontakt s obchodníkmi z mäsa a kostí.

image

Predajne zobrali útokom: Suzuki vypredalo svoju praktickú novinku na 3,5 roka dopredu

Auto sa síce nekupuje každý deň, ale návšteva strohej haly kdesi na periférii mesta nie je pre mnohých práve lákavou vidinou. Zato osobný prístup a menej formálna atmosféra, kedy si cestou z práce zájdete na kávu a pár slov, ich dokáže zaujať oveľa viac. Tieto miesta slúžia aj ako akýsi stretávací „meeting point“, píše iDNES.cz.

Automobilky preto prichádzajú s novými konceptmi mestského maloobchodu. Tuhý konkurenčný boj, ale aj príchod nových značiek na trh spôsobil, že je potenciálnym zákazníkom potrebné byť lepšie na očiach. Draví nováčikovia, ale aj tradičné značky sa tak všetkými spôsobmi snažia dostať bližšie k zákazníkom, prakticky až „pod nos“.

Nové koncepty mestských predajní

V posledných rokoch preto zažívajú boom malé značkové predajne v centrách svetových veľkomiest. V takom „urban store“ napríklad stojí iba jedno auto, ale o to viac sú zastúpené nové zobrazovacie metódy. Okrem tabletov a veľkoplošných projekčných stien sú to často aj okuliare s virtuálnou realitou, ktoré pomôžu klientovi ukázať ponúkané autá zo všetkých perspektív, vo všetkých farbách a so všetkými dostupnými príplatkovými prvkami.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-07 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Najpredávanejšie autá v Európe za rok 2024: Prvé miesto obsadil model za 14-tisíc eur 02 - Modified: 2025-02-05 10:00:00 - Feat.: 1 - Title: Predajne zobrali útokom: Suzuki vypredalo svoju praktickú novinku na 3,5 roka dopredu 03 - Modified: 2025-02-04 10:31:43 - Feat.: 1 - Title: Taliansko-čínsky drsniak prekvapuje: Aké je terénne SUV novej značky na Slovensku? 04 - Modified: 2025-02-03 13:15:00 - Feat.: 1 - Title: Rusi ohodnotili spoľahlivosť áut na základe ich pôvodu a nájazdu. Na tie domáce zabudli 05 - Modified: 2025-01-31 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Zábavné i výstižné prezývky legendárnych áut: Spoznáte ich všetky bez jedinej chyby?
01 - Modified: 2025-06-22 16:00:00 - Feat.: - Title: Kompaktné SUV s korením navyše: Vyskúšali sme najostrejšiu Škodu v histórii značky 02 - Modified: 2025-06-21 21:45:40 - Feat.: - Title: Turista poškodil obraz vo florentskej galérii, chcel si spraviť selfie 03 - Modified: 2025-06-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Ruský „národný crossover" má konečne tvár. Ide proti prúdu a sľubuje revolúciu za babku 04 - Modified: 2025-06-20 09:00:00 - Feat.: - Title: Na Slovensko prišla nová čínska značka. Konkurovať chce elite, ponúkne päť modelov 05 - Modified: 2025-06-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Ikona v novom kabáte. Úspešný Nissan Leaf sa vracia na scénu, zvládne však zaujať?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. jún 2025 18:10