Prototyp SUV Honda 0 mal svoju celosvetovú verejnú premiéru na čele s pilotom Formuly 1 – viacnásobným majstrom sveta Maxom Verstappenom na podujatí Red Bull Showrun x Powered by Honda v Tokiu v Japonsku. Očakáva sa, že plne elektrické SUV, ktoré je súčasťou pripravovanej „revolučnej“ série Honda 0, sa má začať vyrábať v Honda EV Hub v Ohiu od roku 2026.
Prvýkrát bol koncept SUV Honda 0, spolu s ďalším členom chystanej série Saloon Honda 0, predstavený na výstave Consumer Electronics Show (CES) 2025. Na svetovom debute maskovaného prototypu stredne veľkého športovo-úžitkového elektromobilu, ktorý sa konal pred víkendovou Veľkou cenou Japonska na okruhu Suzuka, sa však okrem Verstappena zúčastnili aj ďalšie hviezdy F1 – Yuki Tsunoda z Red Bull Racing a Liam Lawson a Isack Hadjar z Racing Bulls.
Akcia súvisela s oslavou historicky významnej šesťročnej spolupráce medzi Hondou a tímom Red Bull Racing. Samotné SUV Honda 0 sa zúčastnilo predvádzacej jazdy v špeciálne navrhnutom maskovaní s geometrickými líniami a odrazmi svetla, čo je vizuálna reprezentácia nového prístupu spoločnosti k vývoju elektromobilov – „Tenký, ľahký a múdry“.
Plne elektrické SUV bolo predstavené spolu so strojmi Red Bull Racing Honda F1, vrátane „RB16B“ a „RB7“ s novým dizajnom Racing Bulls pre rok 2025. K pouličnej predvádzacej jazde sa pripojil aj prvý víťazný automobil Honda F1, historická Honda RA272 s motorom V12, ktorá si pred 60 rokmi vyslúžila víťazstvo na Veľkej cene Mexika v roku 1965, ako prvé pretekárske auto od japonskej automobilky, ktoré vyhralo Veľkú cenu Formuly 1.
Očakáva sa, že SUV Honda 0 bude prvým modelom radu Honda 0, ktorý vstúpi do výroby na základe novo vyvinutej špecializovanej architektúry EV tejto spoločnosti. Vychádzajúc z koncepčného modelu Space-Hub predstaveného na veľtrhu CES 2024.
Chystaná novinka využíva prístup „Tenký, ľahký a múdry“ a poskytovať má podľa automobilky priestrannú kabínu s vynikajúcou viditeľnosťou i flexibilitou. Odrážať sa to bude zrejme na vonkajšom dizajne, ktorý je prinajmenšom netradičný. Najmä s ohľadom na zadnú časť, ktorá pôsobí trochu neforemne a podivne. Nechajme sa však prekvapiť, ako tvary značka zapracuje do sériového modelu a ako vo finálnej podobe novinka zapôsobí.
Interiér prototypu SUV 0 ilustruje smerovanie spoločnosti ponúkať novú hodnotu pre svoje budúce elektromobily Honda radu 0 ako „priestor“ pre ľudí. K dispozícii má byť široká škála technológií novej generácie a chýbať nemá ani prítomnosť „ultra-osobnej optimalizácie“ či digitálnej používateľskej skúsenosti, ktorú umožňuje OS ASIMO (pôvodný operačný systém Honda).
Popri širokej škále technológií má model používať vysoko presný odhad polohy a riadenie stabilizácie. Je to založené na 3D gyroskopických senzoroch, technológii, ktorú Honda nazhromaždila prostredníctvom vývoja svojich originálnych robotických technológií, aby umožnila ideálnu dynamiku auta podľa želania vodiča na rôznych povrchoch vozovky.
Sériový model založený na prototype SUV Honda 0, ktorý sa má vyrobiť v Honda EV Hub v Ohiu, má byť predstavený na severoamerickom trhu v roku 2026 a potom na globálnych trhoch vrátane Japonska či Európy.